تاریخ انتشار۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 262651
مفتی لبنان:

وظیفه رهبران دینی نشر فرهنگ صلح و همزیستی بین ادیان ومذاهب است

مفتی لبنان گفت: رهبران دینی در سراسر جهان وظیفه دارند برای مقابله با چالش ها و تند روی هایی که بشریت را تهدید می کند، فرهنگ صلح و همزیستی را میان پیروان ادیان و مذاهب گسترش دهند.
وظیفه رهبران دینی نشر فرهنگ صلح و همزیستی بین ادیان ومذاهب است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "عبداللطیف دریان" مفتی لبنان در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین کنفرانس مجلس اعلای امور اسلامی در قاهره، با تأکید بر وظیفه رهبران دینی برای نشر فرهنگ صلح و همزیستی بین ادیان و مذاهب گفت: ایجاد حسن ظن میان رهبران دینی، در نجات ملت ها از فتنه و خونریزی بسیار تأثیرگذار است.
 
وی افزود: فرهنگ صلح و دوستی، یک فرهنگ انسانی است و این فرهنگ جز از طریق نشر آن در میان نسل بشر ادامه نخواهد یافت. صلح و دوستی با افزایش مال و قدرت به وجود نمی آید، بلکه با دوستی، عدالت، رحمت، مهربانی و گرفتن حق مظلومان از ظالمان ایجاد می شود.
 
مفتی لبنان خاطرنشان ساخت: کنفرانس های پی در پی که برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری، تصحیح مفاهیم دینی و تقویت مفهوم شهروندی در جوامع عربی و اسلامی برگزار می شود، در راستای قرار گرفتن در مسیر صحیح مقابله با اندیشه های افراطی مؤثر هستند.
 
وی افزود: امروز دین ما وکشورهای منطقه در خطرند، از این رو همه باید به دنبال ارائه نظریات سودمند در این زمینه باشیم و سپس این نظریه ها را با توجه به تنوع و تعدد جوامع در کل جهان به اجرا در آوریم. زیرا همزیستی مردم با توجه به تنوع دینی و سیاسی آنها امری دشوار است.
 
شیخ دریان در پایان تأکید کرد: مسیحیان برادران مسلمانان هستند و ما مشکلی با آنها نداریم؛ زیرا دین ما برای همه مردم جهان است و به همه انسان ها احترام می گذارد.
 
مترجم: فرشته صدیقی
 
 
https://taghribnews.com/vdcji8e8vuqemmz.fsfu.html
مرجع : NNA
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی