تاریخ انتشار۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 242455

300 دیپلمات ترکیه فراخوانده شدند

دولت آنکارا که پس از کودتای نافرجام 15 جولای٬ پاکسازی گسترده ای را در دستگاههای امنیتی و قوه قضاییه شروع کرده است٬ در اقدامی تازه قریب به 300 نفر از پرسنل وزارت خارجه را که در خارج در حال ماموریت هستند٬ فرا خواند.
300 دیپلمات ترکیه فراخوانده شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دستگاه های اطلاعاتی امنیتی و قضایی ترکیه به طور فشرده سرگرم یافتن سرنخ هایی از رابطه کارکنان دولتی با گروه گولن هستند که به گفته آنکارا با تشکیل سازمان تروریستی (فتو) و ساختار موازی در دولت٬ در صدد براندازی دولت قانونی بوده اند.

در تازه ترین عملیات پاکسازی در دستگاه دیپلماسی ترکیه٬ "گوزجان بالیک" سفیر و مشاور سیاست خارجی و رئیس دفتر "احمد داوداوغلو" وزیر خارجه وقت و مشاور سیاست خارجی عبدالله گل رئیس جمهوری سابق ترکیه به اتهام همدستی با گروه گولن دستگیر شده است.

هفته گذشته نیز تونجای بابالی و علی فندق توسط تیم های مبارزه با ترور آنکارا دستگیر شدند.

تونجای بابالی سفیر سابق ترکیه در کانادا و علی فندق نیز سفیر سابق ترکیه در کاستاریکا بود که یکی در 17 اوت سال 2014 و دیگری در 11 نوامبر سال گذشته پیش از پایان مأموریتشان به ترکیه فراخوانده شده بودند.

بابالی و فندق به دنبال کودتای نافرجام 15 جولای گذشته، تعلیق خدمت شده بودند.

در ارتباط با کودتای نافرجام٬ عملیات پلیس و قوه قضائیه ترکیه برای پاکسازی عناصر گولن از دستگاههای دولتی و بخش خصوصی ترکیه به سرعت خیره کننده و گسترده ای همچنان ادامه دارد.

بامداد شنبه 26 تیر ماه شماری از نظامیان ارتش ترکیه با استقرار در ورودی پل های موسوم به "بوغاز ایچی" و"سلطان محمد فاتح" استانبول، سعی در اشغال نقاط راهبردی زیادی مانند مرکز فرماندهی ستاد ارتش ترکیه، فرودگاه ها و ایستگاه های تلویزیونی در شهرهای مختلف این کشور و اجرای یک کودتای تمام عیار را داشتند که با حضور مردم در سطح شهرها به سرانجام نرسید و این کودتا پس از چند ساعت به شکست انجامید.
https://taghribnews.com/vdcji8e8iuqexxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی