تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : 252355
دبیر جشنواره آوای وحدت کشور:

برگزاری جشنواره آوای وحدت غرب کشور با رویکرد تقویت وحدت بین اقوام و مذاهب

دبیر جشنواره آوای وحدت کشور گفت: جشنواره آوای وحدت غرب کشور با رویکرد تقویت وحدت بین اقوام و مذاهب در شهرستان مهاباد آذربایجان غربی برگزار می شود.
برگزاری جشنواره آوای وحدت غرب کشور با رویکرد تقویت وحدت بین اقوام و مذاهب
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، "هوشنگ جاوید" در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: نخستین جشنواره آوای وحدت غرب کشور 23 و 24 آذر ماه در رشته های موسیقی، عکس، فیلم، صنایع دستی و گردشگری، هنرهای تجسمی مثل خط و نقاشی، شعر، مقاله، معرفی هنرهای بومی در حال انقراض و نیازمند حمایت، بازی های بومی و محلی، نمایشگاه غذاهای سنتی و بومی و پیامک برتر در زمینه تعریف وحدت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در چهار منطقه کشور، غرب به میزبانی شهرستان مهاباد، شرق به میزبانی چابهار، شمال به میزبانی بجنورد و جنوب به میزبانی بوشهر برگزار می شود، اظهار کرد: منطقه غرب کشور که به میزبانی شهرستان مهاباد برگزار می شود، شامل استان های آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، چهار محال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد است.

به گفته جاوید متولی اصلی برگزاری این جشنواره بسیج هنرمندان کشور است و تمام ادارات و دستگاه های مرتبط در این جشنواره مشارکت و همکاری دارند.

وی هدف اصلی برگزاری جشنواره را ایجاد همدلی بیشتر در جامعه ایران اسلامی، پرداختن به هنرهایی که وحدت و همدلی در میان اقوام ایرانی ایجاد می کند و بازشناسی زوایای مختلف مسئله وحدت اعلام کرد و توضیح داد: در بخش شعر و مقاله هر کدام پنج نفر، پیامک برتر شش نفر و سایر بخش ها حداقل به سه نفر برگزیده جایزه اهدا می شود.

نمایش آثار مکتوب در خصوص آداب و رسوم و فرهنگ، صنایع دستی با کارگاه های زنده (با محوریت استان آذربایجان غربی)، تجلیل از نخبگان و عناصر تقریبی و وحدت بخش، طبخ و توزیع غذاهای بومی محلی، تجلیل از شهید شاخص شهرستان که در زمینه وحدت تلاش کرده، تجلیل از هنرمندان صنایع دستی دارای نشان ملی، معرفی نمونه ها و الگوهای موفق اقتصاد مقاومتی (فرهنگی ، اقتصادی و...) ارائه مقالات علمی با محوریت وحدت و چاپ آثار منتخب در سالنامه علمی منشور وحدت (گستره توزیعی ملی) و فراخوان انتخاب طراحی تندیس برتر با موضوع وحدت و همچنین اجرای موسیقی اقوام مختلف استان های غرب کشور از جمله بخش های مختلف جشنواره وحدت است.

علاقمندان برای شرکت در جشنواره تا 15 آذر ماه فرصت دارند و می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 42233490-044 تماس گرفته یا آثار خود را به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در مهاباد- خیابان ساحلی، ابتدای پارک سید قطب، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد ارسال کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcji8e8iuqeitz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی