تاریخ انتشار۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 230890

آزادسازی یک روستای راهبردی در استان نینوا/ کشف كارگاه ساخت بمب شیمیایی در استان الانبار

نیروهای ارتش عراق امروز روستای راهبری "كبروك" در نزدیكی موصل در استان نینوای عراق را آزاد كردند.
آزادسازی یک روستای راهبردی در استان نینوا/ کشف كارگاه ساخت بمب شیمیایی در استان الانبار
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منابع نظامی عراق اعلام كردند كه این نیروها پس از درگیری های شدید با گروه تروریستی – تكفیری داعش در این منطقه موفق شدند كه روستای كبروك در جنوب شهرستان مخمور در مركز استان نینوا واقع در شمال عراق را آزاد كنند.

عملیات آزادسازی دو روستای راهبردی "مهانه" و "كبروك" از اشغال گروه تروریستی داعش از هفته های گذشته آغاز شده است.

فرماندهی عملیات نینوا پیشتر اعلام كرده بود كه نیروهای عراقی روستای مهانه در جنوب موصل را از عناصر گروهك تروریستی داعش پاكسازی كردند.

"عبدالرحمن الجبوری" از فرماندهان این عملیات گفت: نیروهای هوایی ارتش عراق پیش از ورود نیروها به این روستا، شب گذشته مواضع گروه تروریستی داعش را در روستای كبروك هدف حمله قراردادند كه در این عملیات، 18 نفر از عناصر این گروه تروریستی نیز به هلاکت رسیدند.

ازسوی دیگر گروه تروریستی و تكفیری داعش روزگذشته در ادامه جنایات خود درموصل، هشت غیرنظامی را به اتهام جاسوسی در پایگاه نظامی الغزلانی باگلوله اعدام كرد.

خبر دیگر اینکه، فرماندهی عملیات امنیت منطقه "الجزیره و بادیه" در استان الانبار امروز  از شناسایی یك كارگاه ساخت بمب های شیمیایی در چهار كیلومتری شمال غربی شهر هیت از توابع این استان خبر داد.

این فرماندهی به خبرگزاری "الفرات نیوز" (ارگان خبری مجلس اعلای اسلامی عراق) گفته است كه نیروهای عراقی یك كارگاه بزرگ مواد شیمیایی گروه تروریستی داعش را كه در آن دستگاههای تصفیه مواد شیمیایی و تانكرهای بزرگ انبار مواد اولیه سمی بوده است، شناسایی كردند.

براساس این گزارش، این مواد سمی در گلوله های توپخانه موسوم به جهنم گروه تروریستی داعش به همراه كیسه های آكنده از مواد منفجره و ماده شیمیایی كلر و دیگر مواد سمی بكار می رفت.

فرماندهی عملیات امنیت منطقه الجزیره و بادیه همچنین فهرستی از اسامی عناصر تروریستی داعش را كه در این مكان مشغول ساخت بمب شیمیایی بوده اند كشف كرده است.
https://taghribnews.com/vdcjhye8yuqetoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی