تاریخ انتشار۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۸
کد مطلب : 260897

عراق ادعاهای ترکیه علیه ایران را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجۀ عراق، اتهام زنی‌های اخیر ترکیه علیه ایران مبنی بر اینکه تهران در تلاش برای فرقه‌گرایی در خاورمیانه است، اشتباه و غیر منطقی عنوان کرد.
عراق ادعاهای ترکیه علیه ایران را رد کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "احمد جمال" روز سه‌ شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات اخیر مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجۀ ترکیه، نشان‌دهندۀ رویه کوته فکرانه و فرقه‌گرایانه آنکارا در قبال واقعیات عراق و کمپین ضد تروریسم بغداد دارد.

"چاوش اوغلو" روز یکشنبه در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان، از آنچه وی آن را «سیاست فرقه‌ای» ایرانی با هدف تضعیف بحرین و عربستان سعودی عنوان کرد، انتقاد کرده بود.

علاوه بر "چاوش اوغلو" رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، نیز در خلال سفر یکشنبۀ گذشتۀ (24 بهمن) خود به بحرین، ایران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن عراق و سوریه متهم کرده بود.

 در واکنش به اظهارات ضد ایرانی اردوغان، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران، روز چهارشنبه (27 بهمن) تصریح کرد: آنچه مایۀ نگرانی و تداوم بی‌ثباتی در منطقه است، حمایت آشکار و نهان از گروه‌های تروریستی است.

قاسمی تصریح کرد: نقش‌آفرینی مثبت جمهوری اسلامی ایران در عراق بر اساس درخواست دولت قانونی این کشور در جهت مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی صورت می‌پذیرد؛ گروه‌هایی که دامنۀ شرارت‌شان بارها به قلب ترکیه نیز کشیده شده است.

همچنین در پی اظهارات مداخله‌جویانۀ اخیر رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجۀ ترکیه علیه جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه سفیر ترکیه در تهران را احضار کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcjhye8auqemoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی