تاریخ انتشار۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 200992
//اخبار عربستان//

داعش عربستان را تهدیدکرد/ فرسایش عربستان در دو جبهه داخلی و خارجی

گروهک تروریستی تکفیری داعش پس ازحمله انتحاری اخیر به یکی از مراکز تجمع نظامیان عربستانی در ابها اعلام کرد این کشور باید منتظر حملات بیشتر باشد .
داعش عربستان را تهدیدکرد/ فرسایش عربستان در دو جبهه داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)،گروهک تروریستی تکفیری داعش در پیامی صوتی در توییتر ،اعلام کرد عامل انفجار اخیر ابها که به کشته شدن 17 نظامی عربستانی منجر شد ، شخصی به نام ابوسنان النجدی بوده است .
 
داعش در این پیام صوتی ضمن تهدید عربستان تاکیدکرده که حکام و نیروهای عربستانی از این به بعد روی صلح و آرامش نخواهند دید زیرا وارد ائتلاف متشکل از آمریکا و کشورهای غربی برای مبارزه با انان شده اند.
 
داعش در این پیام صوتی از نیروهای خود خواست حملات انتحاری بیشتری اجرا کنند و تاکیدکرد کمربندهای انفجاری نسبت به انواع دیگر سلاح ها ، کارآیی بیشتری در اینگونه حملات دارند.
 
روزنامه انگلیسی گاردین امروز در تحلیلی با عنوان "فرسایش عربستان در دو جبهه داخلی و خارجی"  از مشکلات مالی عربستان و دشواری های این کشور برای پایین نگهداشتن قیمت نفت و مقابله با مخالفان داخلی پرده برداشت.
 
گاردین بااشاره به وقوع انقلاب درکشورهای عربی همچون مصر و تونس و تزلزل حکومتهای مستبد عربی نوشت:  عربستان تلاش کرد با کمک مالی به مصر و بر سرکار آوردن یک نظامی اوضاع این کشور را به نفع خودش تغییر دهد اما حالا با مشکلات اقتصادی بزرگی روبرو شده که فروش اوراق قرضه به ارزش 27 میلیون دلار در هفته جاری بیانگر مشکلات این کشور است.
 
نویسنده گاردین معتقد است که خاندان حاکم عربستان سرمایه خود را برای جنگ با يمن صرف کرد تا به خیال خود از نفوذ ایران بکاهد اما ایران با کمک هم پیمان های خود در یمن، سوریه، عراق و لبنان توانست جایگاه خود را بازیابد و نفوذش را گسترش دهد.
 
نویسنده مقاله به نقل از یکی از مسوولان سازمان اطلاعات نوشت که سعودی ها احساس می کنند آمریکا مواضع خود را در منطقه تغییر داده و اگر از جبهه داخلی نیز چشم بردارند کارشان تمام است.
 
مسوولان سعودی از این می ترسند که اگر نتوانند نیازهای جوانان را تامین کنند آنها به افراط گرایی روی آورده و به داعش بپیوندند؛ از این رو جبهه داخلی در حال حاضر برای دولت عربستان باعث نگرانی بیشتر شده است به خصوص که در سه سال گذشته بیش از 2 هزار سعودی به داعش پیوسته اند.
 
نویسنده گاردین مقاله خود را با نظر یکی از اساتید دانشگاه عربستان که نامش را ذکر نمی کند به پایان می رساند که مضون آن این است: عربستان اولین بار در دو جبهه داخلی و خارجی درحال جنگیدن است و هردو آنها خطرناک هستند.
 
https://taghribnews.com/vdcjhye88uqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی