تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 174794
شیخ شرف الدین شمس الدین:

اسلام از جنایات داعش و تکفیری ها بری است/مسلمانان باید وحدت عملی داشته باشند

اندیشمند جهان اسلام گفت: اسلام بری از اقداماتی است که داعش و گروه های تکفیری انجام می دهند و باید بدانیم که چنین چیزهایی که اگر شکل گرفته، نتیجه ضعف کاری خودمان بوده است.
اسلام از جنایات داعش و تکفیری ها بری است/مسلمانان باید وحدت عملی داشته باشند
به گزارش خبرنگار تقریب، "شیخ شرف الدین شمس الدین" از علمای برجسته یمن طی سخنانی در دومین روز کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام گفت: اینجا آمده ایم که عملیات خرابکارانه و اقداماتی که علیه اسلام انجام می شود را محکوم کنیم .

وی گفت: اسلام کاملا بری از اقداماتی است که داعش و گروه های تکفیری انجام می دهند و باید بدانیم که چنین چیزهایی اگر شکل گرفته، نتیجه ضعف کاری خودمان بوده است.

این اندیشمند جهان اسلام گفت: خود انتقادی بسیار مهم است و همه می دانند در بسیاری از کشورهای اسلامی حکومت ها سبقه دینی ندارند و این امر موجب می شود که چنین حرکاتی شکل گیرد و در کشور عربی و اسلامی رشد کند.

شیخ شرف الدین شمس الدین گفت: باید از خودمان دفاع کنیم و بسیاری از مذاهب اسلامی تاکید دارند بر توحید و وحدت میان مسلمانان پس  باید بیاییم  آن آیاتی را که ما را به توحید دعوت می کند در زندگی عملی خود پیاده کنیم.

وی بیان کرد: نباید اجازه دهیم که احکام فرعی در میان ما رواج یابد و نباید از برادران مسلمان خود فاصله بگیریم و ۱۲۰ آیه ای که در خصوص مودت و وحدت آمده نشانه این است که مسلمانان باید وحدت عملی داشته باشند و به دور محور دین باشند.

این اندیشمند جهان اسلام گفت: با وجود اینکه غیر اهل کتاب با ما اختلاف دارند، باز هم خداوند می فرماید که با هم همزیستی داشته باشید چه برسد بر ما که شیعه و سنی هستیم و قبله و کتاب و پیامبر ما یکی است.
شیخ شرف الدین شمس الدین اضافه کرد: باید مراقب باشیم که مبادا احادیث جعلی ما را از اهداف خود دور سازد و باید تلاش کنیم که نگذاریم مال و نوامیس مسلمانان خدشه دار شود.

وی گفت: خداوند تاکید می کند که هیچ دلیلی بر پذیرفتن دین نیست و هر کس می تواند هر گونه که می خواهد زندگی کند و نباید تکفیری ها اینگونه رفتار کنند.
https://taghribnews.com/vdcjhxevxuqeaaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی