تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 214492
متکی معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب؛

فعالیتهای مجمع تقریب مذاهب برای انتشار نامه رهبر به جوانان غربی

در کنفرانس وحدت امسال ویژه نامه ای در 120 صفحه و به زبانهای انگلیسی و عربی در اختیار مهمانان قرار داده می شود که بخشی از آن مربوط به فلسفه تقریب مذاهب و اهداف و برنامه های کنفرانس و بخش دیگر آن ضمیمه نامه رهبری است که مجموعه ای از تحلیلها و نظرات و تفسیرهای مربوط به آن نیز مطرح شده است.
فعالیتهای مجمع تقریب مذاهب برای انتشار نامه رهبر به جوانان غربی
"منوچهر متکی" معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) درباره نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی گفت: نزدیک به اولین سالگرد نامه ای که رهبر معظم برای جوانان غربی فرستادند، دومین نامه ایشان نیز صادر شد که این اقدام از زوایای مختلف قابل مطالعه و بررسی است؛ اولین نکته، اصل این اقدام و ضرورت آن است و دوم جایگاه صدور این نامه به جوانان غربی است.

وی افزود: درباره ضرورت این اقدام، اگر تحولات چند سال اخیر در جهان اسلام و دامنه این تحولات در غرب را در نظر بگیریم، می بینیم مجموعه این تحولات، تصویرسازی تعمدی و غلطی از اسلام را در جهان ایجاد کرده و از آن چهره نادرست و مخدوشی که مبتنی بر خشونت و افراطی گری و تروریسم است، ارائه کرده؛ بنابراین لازم بود قبل از این که این تصور از اسلام برای جهانیان نهادینه شود، اصلاح شود.

متکی ادامه داد:منشأ چنین تصحیحی جمهوری اسلامی ایران است که طی چهار دهه گذشته، منادی حکومت اسلامی و نظامی دینی است و مردم سالاری دینی را به عنوان یک الگوی اداره جامعه در سیستم اجتماعی مطرح کرده است؛ سرچشمه زلال افکار منبعث از جمهوری اسلامی نیز در شخصیت کاریزماتیک امام خمینی(ره) و در ادامه راه ایشان، حضرت آیت الله خامنه ای در دنیا شناخته شده است.

متکی خاطرنشان کرد: امروز هر سمینار و کنفرانسی که پیرامون اسلام شناسی در دنیا مطرح می شود، حتما تلاش می کنند صاحب نظری از ایران را دعوت کنند، زیرا جمهوری اسلامی ایران را معرف اسلام نوین  و واقعی می دانند، بنابر این ضرورت داشت تصویر نادرست و مخدوش از اسلام که بدترین شکل آن، داعش و النصره و دیگر گروه های تکفیری هستند، در ذهن کسانی که منشأ اطلاع رسانی و خبرسازی و فضای سازی هستند(جوانان غربی) تصحیح شود.

معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب درباره فعالیتهای این مجمع برای انتشار نامه رهبری گفت: بخشهایی از فعالیتهای مجمع در این زمینه فعالیتهای ستادی است، در جلساتی که در کشور در این زمینه برگزار می شود، از حوزه بین الملل مجمع یکی از مدیران بر اساس مباحثی که داریم شرکت می کند، اقدام جدید دیگر در این رابطه استخراج، محورهای مهم این پیام است که شامل رهنمودها، مطالبات و پیشنهاداتی است که به مخاطبان داده می شود.

وی افزود: یکی از نکات مهم نامه مقام معظم رهبری، روش شناسی شناخت و مطالعه اسلام  و راههای آشنای جوانان غربی با اسلام است که یک سری اقدامات در فضای مجازی و رسانه ای درحال انجام است، از دیگر اقداماتی که پیرامون این نامه صورت گرفته، تشکیل گروههای نخبگان دانشگاهی است که بتوانند همتایان غربی خود را پیداکنند و  در فرصت سفرها و میزگردها و کنفرانسها پیرامون محورهای مطرح شده در این نامه، بحث و تبادل نظر کنند، مجمع تقریب در پیشنهادات مطرح شده در این زمینه در ستاد مربوطه مشارکت فعال داشته است.

متکی اظهار داشت: پیشنهاد دیگر ما این است که تشکیلات مخاطبان جوان ایرانی برای این پیام شکل بگیرد که این جوانان با مخاطبان جوان خودشان در غرب ارتباط بگیرند و جلسات مشترک برای تبادل نظر در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: از دیگر اقدامات مجمع تقریب در این زمینه، نامه دبیرکل مجمع تقریب به صدها نفر از اعضای مجمع عمومی این مجمع است که علاوه بر ضمیمه کردن نامه رهبری، اهداف و مقصود مقام معظم رهبری برای نوشتن این نامه مطرح شده و از آنها خواسته شده، این اهداف را درکشورهای خود برای مخاطبین در حوزه های علمیه و دانشگاهها و جوانان منعکس کنند.

معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیتهای مجمع در این زمینه، ویژه نامه ای است که در کنفرانس وحدت امسال در 120 صفحه و به زبانهای انگلیسی و عربی در اختیار مهمانان قرار داده می شود؛ بخشی از آن مربوط به فلسفه تقریب مذاهب و اهداف و برنامه های کنفرانس و بخش دیگر آن ضمیمه نامه رهبری است که مجموعه ای از تحلیلها و نظرات و تفسیرهای مربوط به آن نیز مطرح شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcjhxe88uqevxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی