تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۱
کد مطلب : 261292
//دو خبر از عراق//

نیروهای عراقی به 250 متری مقر ساختمان‌های دولتی موصل رسیدند/کمک امریکا به داعش در تلعفر

فرمانده پلیس عراق از رسیدن نیروهای عراقی به ۲۵۰ متری «حی الدواسه» در مرکز شهر موصل خبر داد.
نیروهای عراقی به 250 متری مقر ساختمان‌های دولتی موصل رسیدند/کمک امریکا به داعش در تلعفر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد که نیروهایش به فاصله ۲۵۰ متری «حی الدواسه» در مرکز موصل رسیده اند.
 
وی همچنین از کشته شدن ۱۰۲ تروریست و دستگیری ۴ نفر دیگر و انهدام ۴۵ خمپاره انداز طی عملیات نظامی جاری در کرانه راست (غرب) موصل خبر داد.
 
جودت گفت: یگان های تیپ پنجم پلیس به عمق حی الطیران نفوذ کرده و به فاصله ۲۵۰ متری الدواسه رسیدند. یگان های کماندو پلیس نیز به فاصله ۴۰۰ متری حی الدواسه نزدیک شده و موانع دفاعی را در مرکز حی الطیران نصب کردند.
 
وی افزود: یگان های واکنش سریع پلیس نیز به الجوسق یورش برده و به فاصله ۵۰۰ متری پل چهارم رسیدند.
فرمانده عراقی:
آمریکایی ها در تلعفر به داعش کمک کرده اند

 
پرتاب کمک های تجهیزاتی و فرود چترباز در تلعفر در حمایت از نیروهای فروپاشیده داعش، صدای فرماندهان عراقی را در آورد، بطوری که یکی از فرماندهان ارشد الحشد الشعبی آمریکایی ها را متهم کرد و از حیدرالعبادی نخست وزیر خواست در این خصوص مداخله کند.
 
نیروهای الحشدالشعبی در جبهه تلعفر، عملیات فرود چترباز و پرتاب کمک برای نیروهای شکست خورده داعش را توسط هواپیمای ناشناس در این شهر رصد کردند.
 
جواد الطبیباوی از فرماندهان الحشدالشعبی، براساس رصد صورت گرفته، آمریکایی ها را متهم کرد که به داعش کمک تسلیحاتی و تجهیزات رسانده اند.
 
وی به خبرگزاری عین العراق افزود: حضور نیروهای آمریکایی در اراضی عراق سوءظن و نگرانی ایجاد کرده است، بویژه آنکه فعالیت های آنان نشان می دهد که یک منبع تهدید برای امنیت غیر نظامیان و تداوم عملیات نظامی بر علیه داعش هستند.
 
الطبیباوی با اشاره به سابقه چنین اقداماتی از سوی آمریکایی ها در دو سال گذشته، گفت که این عملیات از تحرکات آمریکایی هاست که می خواهند جنگ در عراق ادامه یابد و اکنون تلاش دارند فرماندهان داعش را از داخل شهر خارج کرده و به نقاط دیگر انتقال دهند.
 
این فرمانده ارشد الحشدالشعبی از حیدرالعبادی نخست وزیر عراق خواست به این مساله ورود کرده و برای جلوگیری از این تحرکات تدابیری اتخاذ کند.
 
پیش از این در سال های 2014 و 2015 هواپیماهایی که بعدها فیلم از آن تهیه شد، برای داعش در جبهه های دیاله و صلاح الدین کمک های تسلیحاتی و امدادی پرتاب می کردند که اعتراض گسترده نیروهای عملیاتی را در پی داشته است و در این زمینه اسنادی علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف تحت رهبری این کشور انتشار یافت.
 
https://taghribnews.com/vdcjhve88uqem8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی