تاریخ انتشار۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 258791
نخست وزیر عراق:

تصمیم ترامپ برای عراقی ها یک توهین محسوب می شود

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در ارتباط با تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر شهروندان عراقی به آمریکا گفت: این تصمیم برای عراقی ها یک توهین محسوب می شود؛ ما در واکنش به این تصمیم در حال بررسی گزینه های متعددی هستیم.
تصمیم ترامپ برای عراقی ها یک توهین محسوب می شود
به گزارش  خبرگزاری تقریب(تنا)، العبادی از این تصمیم به عنوان غفلت یاد کرد و از ترامپ خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر و تصحیح کند و به عراق امروز بنگرد نه عراق گذشته؛ با این حال العبادی اعلام کرده که در مقابل این تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا قصد مقابله به مثل ندارد.

وی با تأکید بر این که کمک های بشردوستانه به سرعت به اهالی موصل می رسد، ابراز امیدواری کرد که آزادسازی بخش غربی موصل آسان تر از بخش شرقی آن باشد.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: برای حمایت از عراق نمی توان به نیروهای خارجی اعتماد کرد و کشور ما در حال حاضر قوی تر و متحدتر شده است؛ العبادی تصریح کرد: درخصوص برخی از مسائل با "نوری المالکی" معاون رئیس جمهوری اختلاف نظر دارد اما این اختلاف در دوستی آنها خللی وارد نمی کند.

وی در ارتباط با توافقنامه عراق و کویت در مورد آبراهه خورعبدالله گفت: این موافقتنامه در ارتباط با کشتیرانی است و مربوط به ترسیم مرزها نیست؛ برخی در داخل کشور این موضوع را پس از پیروزی هایمان در بخش شرقی موصل مطرح کردند.
 
 خبر دیگر اینکه، یک مقام مسؤول در اداره پلیس عراق روز سه شنبه گفت: در اثر انفجار بمب در نزدیکی بازار عبی در غرب پایتخت پنج شهروند زخمی شدند؛ مقام مزبور در گفت وگو با السومریة نیوز ضمن اعلام این مطلب افزود: این بمب در منطقه الرضوانیه کارگذاشته شده بود.

همچنین از عراق خبر می رسد که در حملات خمپاره ای عناصر داعش به بخش های آزاد شده شرق موصل، 6 غیر نظامی کشته شدند؛ عناصر داعش منطقه الرشیدیه واقع در بخش شرقی شهر موصل را هدف قرار دادند.

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق تأکید کرد که غیر نظامیان در بخش های شرق موصل هدف حملات خمپاره ای و پهباد های داعش قرار گرفته اند.

در همین حال نیروهای عراقی روز گذشته موفق شدند که یک پهباد داعش را در منطقه تلعفر واقع در غرب موصل منهدم کردند.
https://taghribnews.com/vdcjhoe8vuqeiaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی