تاریخ انتشار۲۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 238397

هلاکت دو هزار داعشی روس در سوریه

وزیر دفاع روسیه: تاکنون بیش از دو هزار نفر از شهروندان روسی عضو گروه تروریستی داعش در سوریه کشته شده اند که 17نفر آنان فرماندهان اصلی بوده اند.
هلاکت دو هزار داعشی روس در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، دیروز در نشست بررسی دستاوردهای عملیات نیروهای مسلح روسیه در سوریه با اعلام این که تاکنون بیش از 2000 نفر از داعشی های روس در سوریه کشته شده اند، گفت: اعضای روسی گروه داعش که در سوریه حضور داشتند، در صدد بودند پس از بازگشت به روسیه دیدگاه ها و باورهای افراط گرایانه را ترویج دهند و همراه خود جنگ، کشتار و خونریزی بیاورند.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: پس از قدرت نمایی تروریست ها، عملیات ضدتروریستی نیروی هوافضای روسیه در سوریه توانست وضعیت را به نفع دولت قانونی این کشور تغییر دهد.
 
شویگو ادامه داد: اکنون در برخی مناطق سوریه گروه های تروریستی به ویژه داعش پشتیبانی و منابع تدارکاتی خود را از دست داده اند و بسیاری از مسیرهای اصلی ارسال سلاح و مهمات برای تروریست ها نیز مسدود شده است.
 
وی گفت: از سوی دیگر بر اثر عملیات نظامی روسیه، واحدهای بزرگ تروریست ها در مناطق حما و حمص از بین رفته اند، گروههای تروریستی از مناطق لاذقیه و نواحی جنوبی و شمالی دمشق بیرون رانده شدند و بزرگراه مواصلاتی دمشق به مناطق شمالی سوریه نیز آزاد و پاکسازی شده است.
 
روسیه از مهر سال گذشته با درخواست رسمی دولت سوریه، بمباران مواضع تروریستهای ضد سوری را با استفاده از دهها فروند بمب افکن کلاسیک و دور برد، ناو و زیر دریایی آغاز کرده است.
 
گروه کشورهای غربی عربی ضد سوری بویژه آمریکا و عربستان، پنج سال پیش با هدف براندازی حکومت سوریه تروریست های افراطی از کشورهای مختلف را درقالب گروههای مختلف تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره سازماندهی و به این کشور اعزام کردند که علاوه بر اشغال مناطقی از خاک سوریه و عراق، کشتارهای گسترده و آوارگی میلیون ها نفر، ویرانی های گسترده ای نیز بر جای گذاشتند.
https://taghribnews.com/vdcjhoe8auqettz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی