تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 196592
مقام امنیتی قزاق:

استفاده از اصطلاح "دولت اسلامی" درباره داعش جایز نیست

رئیس سازمان امنیت ملی قزاقستان: استفاده از اصطلاح "دولت اسلامی" در مورد گروه تروریستی داعش جایز نیست.
استفاده از اصطلاح "دولت اسلامی" درباره داعش جایز نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "نورتای آبیکی‌اف" رئیس سازمان امنیت ملی قزاقستان، امروز در کنفرانس منطقه‌ای آسیای مرکزی و جنوبی با موضوع مبارزه با "افراط‌گرایی و خشونت"‌ که در شهر آستانه برگزار شد، تأکید کرد: داعش یک سازمان تروریستی است که ده‌ها هزار شبه‌نظامی از کشورهای مختلف را جذب کرده است و خود را "دولت اسلامی" معرفی می‌کند.
 
وی افزود: در حال حاضر مرسوم شده است که برخی از سیاستمداران و روزنامه‌نگاران به طور گسترده در مورد داعش از اصطلاح "دولت اسلامی" استفاده می‌کنند که این اصطلاح کاملا اشتباه است.
 
آبیکی‌اف ادامه داد: استفاده از اصطلاح "دولت" برای داعش، خواسته یا ناخواسته مشروعیت دادن به این گروه تروریستی است که این موضوع غیر قابل قبول است.
 
وی با تاکید مجدد بر ضرورت استفاده از نام "داعش" در مورد این گروه، تصریح کرد: امروز داعش به طور فعال ایده تشکیل خلافت را دنبال می‌کند که ظاهرا از شمال آفریقا تا چین را فرا می‌گیرد. طرفداران این گروه در افغانستان دیده شده‌اند که این موضوع موجب نگرانی ما شده است.
 
آبیکی‌اف یادآور شد: قزاقستان همواره به دنبال تحکیم سیستم ملی مقابله با افراط‌گرایی مذهبی و تروریسم بوده است و همزمان درک می‌کند که پیروزی بر این چالش نیاز به تلاش‌های جمعی کشورها و ملت‌های جهان را دارد.
 
این مقام امنیتی قزاق خواستار تعیین تعریف و درک واحد جامعه بین‌المللی از اصطلاح "تروریسم" شد و گفت: چنین اقدامی امکان شرح و تفسیر خودسرانه از توافق‌نامه‌های بین‌المللی در زمینه مبارزه با تروریسم را از بین خواهد برد.
 
https://taghribnews.com/vdcjhmev8uqehiz.fsfu.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی