تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 179799

مخالفت اتحادیه اروپا با خروج حماس از فهرست تروریسم

تنا-لندن
رأی به خروج حماس از فهرست گروه های تروریستی، اخیرا در دومین دادگاه عمومی رده بالای اروپا صادر شده بود. این دادگاه اعلام کرده قرارگرفتن حماس در لیست گروه های تروریستی بر اساس گزارش های رسانه ها صورت گرفته بود نه بر پایه تجزیه وتحلیل ها واستنادات حقوقی.
مخالفت اتحادیه اروپا با خروج حماس از فهرست تروریسم
اتحادیه اروپا می گوید درباره حکم دادگاه برای خروج جنبش حماس از فهرست تروریسم ، درخواست تجدید نظر خواهدکرد.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن،به نقل از گاردین ،رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد این اتحادیه تصمیم دادگاه عالی عمومی اروپا مبنی برخروج حماس از لیست تروریسم را به چالش خواهد کشید .

براساس این درخواست، حماس همچنان در فهرست اتحادیه اروپا بعنوان گروه تروریستی باقی می ماند و دارایی های آن هم مسدود خواهد ماند تا نتیجه دادگاه نهایی مشخص شود.

رأی به خروج حماس از فهرست گروه های تروریستی، اخیرا در دومین دادگاه عالی عمومی اروپا صادر شده بود . این دادگاه گفته است که قرارگرفتن حماس در فهرست گروههای تروریستی بر اساس گزارش های رسانه ها صورت گرفته نه بر پایه تجزیه و تحلیل ها واستنادات حقوقی .

این دادگاه گفته اتحادیه اروپا باید در زمان به روز رسانی فهرست تروریستی خود شواهد متقنی در دست داشته باشد .
درمقابل یک مقام اتحادیه اروپا هم گفته این اتحادیه برای درخواست تجدید نظر خود نمی تواند از شواهد اینترنتی استفاده کند زیرا در دادگاه به چالش کشیده خواهد شد .

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفت : این اقدام ما می تواند از تصمیمات مشابهی که در آینده در دادگاهها درباره دیگر گروه ها ممکن است اتخاذ شود جلوگیری کند.

وی افزود: مبارزه با تروریسم در اولویت اتحادیه اروپا است، بنابراین، این یک اقدام ضروری برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم محسوب می شود .
https://taghribnews.com/vdcjhhevhuqeaaz.fsfu.html
مرجع : روزنامه گاردین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی