تاریخ انتشار۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 229793

عربستان، لبنان و فلسطین؛ محور خطبه های نماز جمعه لبنان

ظلم وستم در عربستان، مسائل داخلی لبنان و لزوم وحدت کشورهای منطقه برای حمایت از فلسطین از جمله موضوعاتی بود که در خطبه های نماز جمعه این هفته لبنان مطرح شد.
عربستان، لبنان و فلسطین؛ محور خطبه های نماز جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله شیخ عفیف النابلسی در خطبه های نماز جمعه در مجتمع حضرت زهرا(سلام الله علیها) در شهر صیدای لبنان گفت: صد روز است که از اعدام شیخ نمر باقر النمر می گذرد. این اعدام بیانگر سیاست پلیسی دولت عربستان است و تهدید و ارعابی که عربستان علیه شهروندان به کار می گیرد، آن ها را از مطالبه هر گونه تغییر یا اصلاح یا نقد اوضاع داخلی عربستان، اگرچه جزئی و ساده باشد، بازمی دارد.
 
وی افزود: شیخ نمر همیشه علیه مفسدین و انحصارطلبان و دزدان سیاست و امنیت فریاد سر می داد و هیچ وقت از اینکه دستگیر شود یا کشته شود نترسید، بلکه خود را برای دیدار خدا آماده کرده بود و می دانست که برترین جهادها سخن حق گفتن در برابر پادشاه ظالم است. به همین خاطر از دعوت به گرفتن حق و اصلاح فساد تا رسیدن به دولتی که عدالت و منطق و قانون بر آن حاکم باشد، خسته نمی شد.
 
شیخ صهیب الحبلی امام جمعه اهل سنت هم در خطبه های نمازجمعه در مسجد حضرت ابراهیم شهر صیدا تاکید کرد: ارتش لبنان در عملیات منطقه عرسال دوباره ثابت کرد که در میدان مبارزه با نیروهای تروریستی تکفیری و گروهک های افراطی فصل الخطاب است.
 
وی از همگی  خواست تا از ارتش ملی لبنان حمایت کنند و تجهیزات لازم را برای تقویت نقش ارتش و انجام وظیفه خود به بهترین نحو ممکن فراهم کنند و به ارتش آزادی کامل بدهند تا بتواند در مقابل خطراتی که سرزمین لبنان و مردم آن را تهدید می کند، ایستادگی کند.
 
شیخ عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان هم در سخنان خود در خطبه نماز جمعه گفت: آنچه اکنون در کشورهای عربی از جنگ و درگیری جریان دارد، جان و مال مردم را می گیرد و مصیبت و فاجعه به بار می آورد. انتظار می رود که رهبران اعراب و مسلمین برای توقف خونریزی، همکاری و مشورت کنند و از راه حل‌های مسالمت آمیز که منجر به تفاهم و فراهم شدن زمینه برای برقراری صلح و آشتی در سوریه و یمن می شود، حمایت کنند.
 
وی افزود: ما از این منبر بارها خواسته ایم و خواستار برقراری ارتباط ایران و عربستان هستیم و این ارتباط را به نفع منطقه می دانیم. ارتباط این دو کشور می تواند اعتبار مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله اصلی و اصولی اعراب و مسلمین را برگرداند تا بتوان با تجاوزگری‌های اسرائیل علیه فلسطین و ملت آن مقابله کرد. متاسفانه شاهدیم که هجوم اخیر شهرک نشینان به حیاط مسجدالاقصی به سلسله تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس وغزه و کرانه باختری افزوده است.
 
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت لبنان نیز در خطبه های نمازجمعه این هفته که در مسجد الامامین الحسنین(ع) برگزار شد، به مشکلات متعدد لبنان در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: تا زمانی که گروه های سیاسی از مواضع خود عقب نشینی نکنند، مشکلات حل نخواهند شد.
 
وی افزود: هیچ یک از طرف های سیاسی حاضر نیستند به سود مردم از منافع حزبی و گروهی خود بکاهند و این مساله زمینه تهدید دشمن در مناطق مرزی شرق و غرب را بیشتر مهیا می کند.
 
این روحانی لبنانی تاکیدکرد: تنها روزنه امید در این میان خدمات خالصانه کسانی است که در مناطق مرزی از امنیت و تمامیت ارضی کشور پاسداری می کنند. مردم نیز به این نتیجه رسیده اند که نباید به این دولت برای حل مشکلات امیدی داشت و خود در اندیشه رفع مشکلات برآمده اند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjhhe8tuqe8az.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی