تاریخ انتشار۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : 177494
آیت الله اراکی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تقریب

آیت الله اراکی تأکید کرد: اگر ما بتوانیم فضای موجود را تقریبی کنیم دیگر فعالیت های ضد تقریبی نمی توانند جایگاهی داشته باشند.
استفاده از ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تقریب
به گزارش خبرنگار تقریب، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله اراکی در ابتدای تأکید کرد:  اگر ما بتوانیم فضای موجود را تقریبی کنیم، دیگر فعالیت های ضد تقریبی نمی توانند جایگاهی داشته باشند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه این دیدار با اشاره به برنامه های متنوع هفته وحدت سال جاری اظهار داشت: در هفته وحدت سال جاری علاوه بر برگزاری بیست و هشمین کنفرانس وحدت اسلامی، دومین جشنواره شعر رسول مهربانی با حضور تعدادی از شعرای اهل سنت و تشیع سراسر کشور در قم برگزار می شود که در این جشنواره شعرا آثار خود پیرامون مقام والای رسول اکرم(ص) و وحدت اسلامی ارائه می کنند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های هفته وحدت سال جاری تکریم از سه تن از شخصیت های تقریبی جهان اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های هفته وحدت که چند سالی است به صورت مرتب برگزار می شود جشن بزرگ میلاد پیامبر اعظم(ص) است که امیدوار هستیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمهیداتی بیاندیشد تا از طریق اداره های کل این وزارت خانه جشن بزرگ میلاد پیامبر اعظم در سایر شهرهای کشور بویژه مراکز استان ها برگزار گردد.

آیت الله اراکی در ادامه این نشست چندین پیشنهاد در زمینه همکاری میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد و گفت: پیشنهاد می کنم، ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در زمینه تقریب می توان از بهره گرفت فعال شود و همچنین این وزارت خانه برنامه های هنری، علمی و فرهنگی سالانه ای را در زمینه تقریب تدارک ببیند حتی می تواند از پدیدآورندگان و صاحبان آثار تقریبی و وحدتی تجلیل به عمل بیاورد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب همچنین پیشنهاد کرد: آثار ادبی، هنری و علمی که در زمینه تقریب و وحدت ایجاد می شود برای این آثار جوایزی تحت عنوان جایزه وحدت یا تقریب اختصاص داده شود تا در زمینه تولید این گونه آثار یک موجی ایجاد شود و مجمع این آمادگی را دارد که در این زمینه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشته باشد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار تقریبی حمایت بیشتری داشته باشد اظهار داشت: آثار بسیار زیادی از سوی پژوهشگاه مطالعات تقریبی و معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب در زمینه تقریب تولید می شود که امیدوار هستیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این آثار حمایت کند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه کنفرانس وحدت سال جاری متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می گردد، اظهار داشت: در کنفرانس وحدت سال جاری علاوه بر برنامه اصلی کنفرانس، حدود ۷ کمیته تخصصی نیز در حاشیه آن برگزار می شود.

در ادامه این نشست علی جنتی وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی نیز ضمن استقبال از همکاری با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: در زمینه تعیین جایزه برای آثار تقریبی، می توان جایزه جلال آل احمد که هر ساله برگزار می شود را به سمت و سوی تقریب و وحدت سوق داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که در زمینه تقریب و حمایت از آثار تقریبی یک همکاری مشترکی میان مجمع جهانی تقریب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.

لازم به ذکر است در این دیدار دکتر محمد رضا گلرو معاونت امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب، حجت الاسلام و المسلمین صادق گلزاده معاونت امور فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب و دکتر عبدالله سهرابی معاونت امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب حضور داشتند.
https://taghribnews.com/vdcjhaevxuqeaxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی