تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 157298
خالد مشعل خواستار شد:

رهبران جهان اسلام از آشتی فلسطینی حمایت کنند/خشم اسرائیل از آشتی فلسطینیان

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت :رهبران کشورهای عربی و مسلمان باید از آشتی داخلی فلسطینی در برابر دخالت خارجی حمایت کنند.
رهبران جهان اسلام از آشتی فلسطینی حمایت کنند/خشم اسرائیل از آشتی فلسطینیان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) ، "خالد مشعل" در گفت و گو با شبکه الجزیره اظهار داشت: فلسطینی ها باید توافق آشتی را اجرا و امت عربی و جهان اسلام و سران باید از این توافق و از ملت فلسطین حمایت کنند.

وی افزود : پاسخ فلسطینی ها به خشم اسرائیل از آشتی داخلی، تقویت آشتی است. موضع اسرائیل در مخالفت با آشتی داخلی فلسطین کاملا قابل پیش بینی بود و مقدمه آن، سلسله اقدام های گذشته و جاری تل آویو برای دامن زدن به دودستگی سیاسی در فلسطین است.

مشعل گفت: طبیعی است که دشمن از آشتی ما ناراحت شود زیرا مایل است همواره جامعه فلسطینی را تکه تکه و مبتلا به دودستگی ببیند. دشمن در واقع با سیاست های امنیتی و فشارها و تهدید های خود، عامل اصلی تغذیه دودستگی بود.

وی افزود: پاسخ طبیعی که ما می توانیم به دشمن بدهیم این است که با سرعت و جدیت کامل برای اجرایی شدن آشتی داخلی گام برداشته و به تهدیدهای دشمن اهمیت ندهیم و تمام توان فلسطینی را برای مقابله با دشمن بسیج کنیم.

مشعل گفت: راهبرد برخورد فلسطینی ها با مواضع اسرائیل وآمریکا مبتنی بر جذب حمایت عربی و اسلامی است.

به گفته مشعل، با برخی سران عرب و رهبران کشورهای اسلامی درزمینه چگونگی تقویت و تحکیم آشتی فلسطینی تماس داشته ایم . وظیفه فلسطینی ها موفقیت در اجرای آشتی است و مسوولیت جهان عرب و اسلام هم حمایت از آشتی فلسطینی در برابر دخالت های خارجی است.
https://taghribnews.com/vdcjhaevouqei8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی