تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۶
کد مطلب : 252995

خنثی شدن حملات داعش در مالزی

پلیس مالزی اعلام کرد که 14 طرح حمله تروریستی داعش در این کشور را خنثی کرده است.
خنثی شدن حملات داعش در مالزی
رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی با این عنوان که تاکنون 14 حمله تروریستی داعش در این کشور خنثی شده است، گفت که شاید مردم از این حملات مطلع نباشند، اما خطر تروریستم در مالزی آشکار و واقعی است.
 'ایوب خان مایدین پیچای' رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی اعلام کرد که مردم تنها از حمله تروریستی داعش به یک مرکز سرگرمی در 'پوچونگ' در 'سردانگ' که روز 28 ژوئن (8 تیرماه) رخ داد، مطلع هستند.به گزارش ایرنا،وی گفت: با این حال حملات گسترده بیشتری را که قرار بود توسط داعش انجام شود، پلیس مالزی خنثی کرده است.
به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، 'ایوب خان' که برای شرکت در سمیناری با موضوع مقابله با تروریسم به اردن سفر کرده است در سخنانی در دانشگاه این کشور، گفت: بسیاری ممکن است باور نداشته باشند که تهدید داعش آشکار و واقعی است. من از سال 2013 در مورد داعش صحبت کردم، اما تنها بعد از بمب گذاری در پوچونگ، آنها به این باور رسیدند. این مقام ارشد پلیس مالزی به جزئیات حملاتی که قرار بوده توسط گروه تروریستی داعش در این کشور انجام شود، اشاره ای نکرد.
'ایوب خان' ضمن اشاره به نهایت استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور جذب اعضاء جدید توسط داعش و گسترش تفکرات این گروه، تصریح کرد که این گروه تروریستی مجله آنلاین منتشر می کند که این امر ضرورت تمرکز مقامات بر شبکه های اجتماعی به عنوان یک اقدام مقابله ای را مورد تاکید قرار می دهد.
وی افزود: داعش هزاران عضو ارتش سایبری دارد، همواره با آنچه ما انتشار می دهیم مقابله می کنند. این گروه یک شبکه تلویزیونی آنلاین دارد که به صورت 24 ساعته فعالیت می کند. این گروه همچنین یک حساب کاربری توییتر دارد (که در مالزی بسته است). از اواسط سال گذشته تاکنون بیش از 360 هزار حساب کاربری مسدود شده اند.
رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی با این عنوان که گروه تروریستی داعش 5 گروه هکر دارد، گفت که این گروه تفکرات خود را به 23 زبان انتشار می دهد.
'ایوب خان' همچنین تصریح کرد که در حال حاضر 27 مرد، 12 زن، 9 پسر و 8 دختر مالزیایی در کنار داعش در سوریه حضور دارند. 27 مالزیایی در سوریه کشته شده و 8 تروریست نیز به کشور بازگشته اند.
وی همچنین گفت که مالزی از سال 2013 تاکنون 260 نفر از کشورهای مختلف را به دلیل مشارکت در فعالیت های تروریستی دستگیر کرده است. 4 نفر از افراد در سال 2013 میلادی، 59 نفر در سال 2014 میلادی، 82 نفر در سال 2015 و 115 نفر نیز امسال دستگیر شده اند.
14 سرباز، 4 فرمانده نظامی، 3 نیروی پلیس و یک نفر با عنوان 'داتوک' از جمله بازداشت شدگان فعالیت های تروریستی در مالزی هستند و روحانیون، اساتید دانشگاه و کارمندان دولتی از دیگر قشرهایی هستند که در لیست دستگیر شدگان مالزی قرار دارند.
https://taghribnews.com/vdcjh8e8iuqeihz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی