تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 184072
مولوی عبدالحمید:

جامعه اهل سنت مدافع وحدت اسلامی است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: جامعه اهل سنت ایران مدافع وحدت اسلامی است و هر کسی در راه وحدت گام بردارد مورد حمایت ما است.
جامعه اهل سنت مدافع وحدت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید در نماز جمعه مسجد مکی زاهدان اظهار داشت: داشتن اعتقاد به وحدت و برادری و اینکه ما لساناً و قلبا خواستار وحدت و برادری باشیم و بر این باور باشیم که عزت، حرمت و سربلندی مسلمانان در وحدت و یکپارچگی است، بسیار مهم است.
وی افزود: از الله تعالی می خواهیم هر دستی که در راستای اتحاد مسلمانان فعالیت می کند را تقویت کند و هر دستی که در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان است را از بیخ و بن برکند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان افزود: در شرایط کنونی که جهان اسلام و امت مسلمه با اضطراب و تفرقه و پراکندگی مواجه است، هر مسلمانی وابسته به هر فرقه و گرایشی که باشد، باید  در مسیر وحدت و همبستگی فعالیت نماید .
امام جمعه اهل سنت زاهدان با نفی هرگونه افراط گرایی در هر فرقه و مذهبی، مسیر اهل سنت ایران را «مسیر اعتدال» دانست و گفت: الحمدلله اکثریت قاطع جامعه اهل سنت ایران در مسیر اعتدال و اخوت قرار دارد.
مولوی عبدالحمید از اهل سنت ایران به عنوان «فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران» یاد کرد و گفت: بنده معتقدم که اهل سنت ایران بهترین فرصت برای برادران شیعه و برای نظام جمهوری اسلامی است و بین همه ما برادری اسلامی و وطنی وجود دارد.
امام جمعه اهل سنت تاکید کرد: ما با برادران شیعه احساس اخوت می کنیم و برای ما شیعه و سنی تفاوتی ندارد؛ خوشحالی و ناراحتی همه را خوشحالی و ناراحتی خودمان می دانیم .
وی افزود: ما دوست و برادر یکدیگر هستیم. جامعه اهل سنت با وجود مشکلات و کمبودهایی که داشته، اما همواره از نظام جمهوری اسلامی حمایت کرده است. اهل سنت ایران در صحنه های مختلف انقلاب و در دفاع از مرزهای کشور حضور فعال و چشمگیری داشته اند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: امنیت ما در وحدت و همدلی است و  انسجام، وحدت، سعه صدر و دوراندیشی عرصه را بر افراطگرایان شیعه و سنی تنگ خواهد کرد و اعتدال گرایی که مسیر درست اسلامی است تقویت خواهد شد.
به گزارش تقریب، امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین با اشاره به سفر کاروان سرزمین برادری به زاهدان و برخی مواضع مثبت اعضای کاروان در جهت لزوم تقویت وحدت میان امت اسلام از این حرکت مردمی قدردانی کرد.
https://taghribnews.com/vdcjaxev8uqeoyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی