تاریخ انتشار۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : 284378
نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

وحدت و تقریب مذاهب انسجام بخش امت اسلامی است

تنا - استان گلستان
نماینده ولی فقیه در استان گلستان، گفت: در شرایط بحرانی امروز جهان، فقط ایجاد وحدت، همدلی و تقریب مذاهب می تواند انسجام واقعی امت اسلامی را رقم بزند.
وحدت و تقریب مذاهب انسجام بخش امت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید جامعه المصطفی گرگان و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: جامعه المصطفی از مکان هایی است که دانشجویان ملل مختلف با تحصیل در آن می توانند راه های تقریبی را بیاموزند و با آشنایی با توطئه های سوء دشمن، مردم کشور خود را نیز با روش های شوم دشمنان آشنا سازند.

به گفته وی؛ تحصیل در جامعه المصطفی فرصت غنیمتی برای دانش پژوهان است تا افکار و عقاید ناب اسلامی را به اقصی نقاط جهان معرفی نمایند.

امام جمعه گرگان با اذعان بر شرایط سخت و پیچیده امروز جهان اسلام، تصریح کرد: ضروری است همه سران کشورهای اسلامی، متفکران و اندیشمندان اسلامی اتحاد و هم افزایی را پیشه خود سازند تا شاهد بروز جنگ و فتنه در بین دول اسلامی نباشیم.

وی، افزود: دنیای مسیحیت که غرق در جنگ و جدال با همدیگر بودند امروز با اتخاذ روش عاقلانه به صلح و صفا با همدیگر دست یافته اند.

به گفته وی؛ اسلام با ظهورش همه انسان ها را به صلح و آرامش دعوت کرد؛ ولی وجود پاره ای اختلافات بی اساس تیشه بر ریشه امت اسلامی زده است.

عضو خبرگان رهبری، گروه های تکفیری را خارج از دایره اسلام و مسلمانی دانست و گفت: چطور ممکن است کسانی خودشان را پیرو اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بدانند ولی در عمل خلاف آنرا نشان دهند.

وی، ادامه داد: جریانات افراطی که به راحتی دست به کشتار انسان های بی گناه می زنند فرقی با بودائیان افراطی میانمار ندارند.

به گفته وی؛ همه مسلمانان در برابر حفظ اسلام و امت اسلامی مسئول هستند و باید جوابگوی نبی مکرم اسلام (ص) باشند.

آیت الله نورمفیدی با یادآوری اینکه استان گلستان از لحاظ وحدت و همدلی فرق و مذاهب اسلامی نمونه کشور است، ابراز کرد: این موفقیت حاصل پذیرش همدیگر، رفتار صادقانه و احترام متقابل به همدیگر بوده است.

جامعه المصطفی پیشگام در پایه ریزی همگرایی اسلامی باشد

رئیس جامعه المصطفی نیز در این مراسم، گفت: ضروری است جامعه المصطفی با مهم دانستن فقه نظامات، تدریس فقه معاشرت اسلامی، فقه مقارن و فقه تقریبی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

«آیت الله علیرضا اعرافی» اظهار کرد: این مرکز علمی در پرداختن به همگرایی اسلامی، همزیستی تمدنی اسلامی و زیست مشترک مسلمانی پیشگام باشد.

به گفته وی؛ اگر رابطه دائمی و گفتگوی مسالمت آمیز بین امت اسلامی وجود داشت امروز به این نقطه اسفبار که مسلمانان با تیغ تکفیر همدیگر را ذبح و کشتار می کنند نمی رسیدیم.

رئیس حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه جامعه المصطفی امروز می تواند مدل جدیدی از نظام علمی و آموزشی را
برای جهان اسلام طراحی نماید، تصریح کرد: این واحد آموزشی با توجه به ظرفیت های موجود می تواند الگوهای اسلامی را برجسته و به تمام دنیا عرضه نماید.

وی، افزود: علمای شیعه و سنی باید گام های بلندی را در جهت تقویت مشارکت و همکاری با هم بردارند.

به گفته وی؛ در عصر حاضر بیشتر باید به سراغ دعوت و هدایت غیر مسلمانان رفت و آنها را با اصول و آموزه های ناب اسلامی آشنا کرد.

امام جمعه قم، اصلاح علما و روحانیون اسلامی را در کاهش دردهای جانکاه کشورهای اسلامی بسیار موثر دانست و گفت: علما و روحانیون مهمترین پایه های امت اسلامی هستند و اصلاح اعتقادات و نگرش های آنان بر مبنای اسلام اصیل به وحدت و همدلی مسلمین کمک می کند.

وی، ادامه داد: مذاهب اسلامی به دنبال این باشند که یک عالم سنی در کلاس درس عالم شیعه شرکت کند و یک عالم شیعه نیز در کلاس درس یک عالم سنی حضور داشته باشد.

به گفته وی؛ ایجاد تعامل در تدریس و تدرس و مباحثه برای رسیدن به نقاط مشترک اسلامی برای پاسخ دادن به مباحث و شبهات امروز مفید است.

آیت الله اعرافی، با بیان اینکه فلسفه عبادات پیمودن فاصله بین انسان و معبود است، خاطر نشان کرد: طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی با عبور از روح عبادت، معرفت و بصیرت به قله های ایمان و یقین برسند.

عالمان تقریبی برای جلوگیری از اسلام هراسی تربیت شوند

رئیس جامعه المصطفی واحد گرگان نیز در این مراسم، گفت: در جهان معاصر برای جلوگیری از اسلام هراسی در کشورهای غربی، تربیت عالمان تقریبی بسیار کارگشا است.

«حجت الاسلام علی تقوی» با تبریک افتتاح ساختمان جدید این مرکز و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: تربیت عالمان دینی متعهد با روحیه همگرایی از سایر مذاهب از ماموریت های این مرکز است.

به گفته وی؛ ارائه الگوی عالم تقریبی دارای روحیه صلابت و شهامت همراه با اعتدال و عقلانیت، نشر و ترویج اسلام ناب محمدی(ص)، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و آموزه های رهبری از اقداماتی است که در این مرکز دنبال می شود.

رئیس جامعه المصطفی واحد گرگان از پذیرش بیش از 3 هزار دانشجو طی 5  سال در این مرکز خبر داد و گفت: با شروع سال تحصیلی جدید 800 دانشجوی جدید الورود از 66 کشور جهان به این مرکز اضافه می شوند.

وی، ادامه داد: با افتتاح ساختمان جدید مساحت دانشگاه از 3 هزار و 800 متر مربع در مکان قبلی، امروز به 154 هزار متر مربع رسیده است.

به گفته وی؛ ظرفیت کلاس های این مرکز از 200 نفر در مکان قبلی به 4 هزار نفر رسیده  است.

حجت الاسلام تقوی، خاطر نشان کرد: امسال مجوز تدریس 3 رشته جدید در مقطع دکتری اخذ شده است.

وی، افزود: با توجه به استقبال خوب طلاب و دانش پژوهان بومی، امسال 30 نفر از دانشجویان بومی در این واحد پذیرش شده اند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از طلاب و دانش پژوهان ممتاز جامعه المصطفی گرگان که در سال تحصیلی گذشته موفق به کسب نمرات بالایی شده اند تجلیل به عمل آمد.
https://taghribnews.com/vdcjaxe8ouqeotz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی