تاریخ انتشار۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۹
کد مطلب : 254876

برگزاري همايش «رسول‌الله (ص) و مسیح (ع)؛ الگوهايي برای بشریت» در يونان

همايش «محمد رسول‌الله (ص) و عیسی مسیح (ع)؛ الگوهایی برای بشریت» با همکاری مسلمانان مقیم یونان و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن برگزار شد.
برگزاري همايش «رسول‌الله (ص) و مسیح (ع)؛ الگوهايي برای بشریت» در يونان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، همايش «محمد رسول‌الله (ص) و عیسی مسیح (ع)؛ الگوهایی برای بشریت» تحت عنوان «میلاد دو پیامبر بزرگ الهی، الگویی برای بشریت» با همکاری مسلمانان مقیم یونان و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات هتل کاروال آتن برگزار شد.
 
در ابتداي اين همايش، "حیدر عشیر"، نماینده و ريیس انجمن مسلمانان یونان با تشکر و قدردانی از حمایت همه جانبه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این همایش، گفت: تعلیمات اسلام و محمد مصطفی (ص) پیامبر اسلام و حضرت عیسی (ع) الگویی برای داشتن زندگی مسالمت‌آمیز تمام انسان‌هاست و ما امروز در واقع درصدد نشان دادن این پیام پیامبران الهی هستیم.
 
وي اظهار كرد: متأسفانه گروه‌هایی به نام مقدس دین به جنایات در منطقه و حتی جهان دست می‌زنند که بایستی اهل قلم و پیروان ادایان الهی با روشنگری جلوی همه این جنایات را بگیرند.
 
عشير افزود: ما در روزهای اخیر شاهد اخبار خوبی در سوریه بودیم و حلب از دست تروریست‌ها آزاد شد تا مردم سوریه بتوانند در کمال صلح و امنیت زندگی کنند.
 
"علی‌محمد حلمی"، رایزن فرهنگی ایران نیز طي سخناني گفت: در قرآن کریم و آموزه‌های اسلامی اجبار و اکراه در دین نیست. راه هدایت و ضلالت بر هرکس روشن شده است، پس هرکه از راه کفر و سرکشی برگردد و به راه ایمان و پرستش خدا گراید به رشته محکم و استواری چنگ زده که هرگز پاره نخواهد شد.
 
وي با اشاره به روايتي از امام سجاد (ع) در خصوص حقوق غیر مسلمانان در سرزمینی که با مسلمانان زندگی می‌کنند، گفت: پیامبران ادیان الهی آنچه به ما آموزش داده‌اند، احترام، اخلاق خوب و نیکو و عدالت و مهربانی است.
 
رایزن فرهنگی کشورمان افزود: براساس همین آموزه‌ها، جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های فراوانی برای همزیستی و وحدت میان مسلمانان انجام داده و با تمام پیروان دیگر ادیان ابراهیمی با دیده احترام نگریسته و معتقد است که کسانی و جریاناتی که میان شیعه و سنی یا مسلمانان و مسیحیان جدایي مي‌اندازند، گناه بزرگی مرتکب می‌شوند و ابزاری برای قدرت‌های سلطه گر هستند.
 
"یرورگس کالنجی"، دبیرکل وزارت آموزش، امور مذهب و ورزش یونان نیز طی سخنانی گفت: اكنون درصدد ساخت و احداث مسجدی در آتن هستیم و تندروها در کشورمان مدعی هستند که شیعیان و اهل سنت با هم اختلاف خواهند داشت و آن را به مرکزی خطرناکی مبدل خواهند کرد، اما ما شاهد حضور این گروه ها در این برنامه هستیم؛ دولت نیز موظف به حفظ آزادی مذهبی همه شهروندان و مهاجران مقیم کشور است و مسجد را نیز خواهیم ساخت.
 
وی در ادامه، بيان كرد: ابتکار برگزاری چنین مراسمی توسط انجمن شیعیان مقیم یونان، بسیار مهم و با اهمیت است. تمام پیروان ادیان الهی باید آموزه‌ها و تعلیمات مذاهب خود را برای جهانیان بیان کنند تا صلح، آرامش و برادری در جهان و در تمام جوامع حاکم شود.
 
کشیش "پندلئی منوس"، نماینده متروپل منطقه نی ایونی یاس و نماینده کلیسای ارتدکس یونان نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: ما امروز با هم جشن پیام عشق را برگزار می‌کنیم، عیسی عشق است و عشق را به انسان‌ها آموزش می‌دهد، عشقی که اجازه نمی دهد به کسی زور گفته شود و یا کسی بدون دلیل متهم شود.
 
وی افزود: در عصر كنوني، ما باید فریاد بکشیم و حقایق ادیان الهی را به گوش جهانیان برسانیم تا اهل جهانيان مملو از عشق و محبت و صلح شوند.
 
"مجید مطلبی شبستری"، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به تعلیمات و آموزه‌هاي قرآن کریم و اسلام گفت: اسلام دین رحمت است و همیشه زندگی مسالمت‌آمیز بین پیروان ادیان را ترویج و تشویق می‌كند و بر همین اساس در جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های مذهبی دارای زندگی مسالمت‌آمیز هستند و ایران را می‌توان به عنوان الگویی برای جهان در این رابطه قلمداد کرد.
 
شبستری ادامه داد: متاسفانه گروه‌های تروریستی به نام مقدس دین با اقدامات جنایتکارانه خود به اصول و اساس دین لطمه می‌زنند. مسئولیت دست اندرکاران امور دینی برای روشنگری افکار عمومی بسیار مهم و با اهمیت است.
 
وي با تأكيد بر اينكه اقلیت‌های مذهبی در کنار دیگر شهروندان ایرانی در کمال آرامش زندگی و فعالیت دارند، گفت: اقليت‌هاي مذهبي در تمام صحنه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حضور دارند، زیرا جمهوری اسلامی ایران همیشه حقوق تمام اقلیت‌ها را به بهترین وجهی به عنوان شهروندان ایرانی و بدون توجه به مذاهب و اعتقاداتشان رعایت و محترم شمرده است.
 
https://taghribnews.com/vdcjaxe8muqeioz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی