تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 171977
وزیر فرهنگ در جمع نمایندگان مجلس و علمای کویت تاکید کرد:

پیشرفت روابط فرهنگی ایران و کویت

روابط فرهنگی دو کشور ایران و کویت طی سال گذشته پیشرفت زیادی داشت و هیات های فرهنگی زیادی از کویت به ایران سفر کردند و ارتباطات فرهنگی نفش موثری در بهبود روابط سیاسی دو کشور ایفا می کند.
پیشرفت روابط فرهنگی ایران و کویت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، علی جنتی که در جمع برخی نمایندگان مجلس و علمای کشور کویت در اين كشور سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: سفر امیر کویت پس از دعوت های مکرر ما و در راس یک هیات بلندپایه به ایران صورت گرفت و وی خلال آن مذاکرات بسیار خوب و پرثمری با مقامات ایرانی از جمله رییس جمهوری و رهبر معظم انجام داد.

جنتی سفر امیر کویت به ایران را نقطه عطفی در روابط دو کشور توصیف کرد و گفت: که پس از این سفر دیدارهای متقابل متعددی بین وزرای دو کشور صورت گرفت، که از آن جمله می‌توان به سفر وزارت بهداشت کویت به ایران و سفر شخص وی به کویت که به دعوت 'شیخ سلمان حمود الصباح' وزیر فرهنگ و امور جوانان این کشور انجام شد؛ اشاره کرد.

جنتی افزود: تلاش می کنیم این روابط در دیگر زمینه ها از جمله مناسبات تجاری و اقتصادی در آینده بهبود بیشتری یابد به ویژه که کویت از ظرفیت‌های زیادی برای تقویت روابط تجاری برخوردار است و حوادث پس از اشغال این کشور تاثیر به سزایی در کاهش روابط تجاری دو کشور داشت.

وی با بیان این که بزرگترین چالش و مشکل بزرگ منطقه در حال حاضر افراط گرایی و تندروی در عراق و سوریه است و در گذشته نیز در افغانستان و پاکستان شاهد آن بودیم، افزود: همان کسانی که از تروریسم و تندروها در افغانستان، پاکستان و سوریه حمایت کردند، هم اکنون ائتلاف مبارزه با تروریسم را تشکیل داده اند، اما یقینا این ائتلاف که توسط امریکا، غرب و برخی کشورهای منطقه تشکیل شده است، با بمباران هوایی قادر به نابودی تروریست ها و داعش در شمال عراق و سوریه نیست.

وی با اشاره به نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم و ممانعت از حملات و تلاش های داعش برای ورود به بغداد، گفت: اگر حمایت های ایران نبود، گروه های تروریستی هم اکنون وارد بغداد و عتبات مقدسه شده بودند.

جنتی با بیان اینکه تلاش های مشترک ما با عراق به خصوص با دولت جدید موجب خنثی شدن برخی اقدامات تروریست ها شد، ابراز امیدواری کرد که حکومت عراق بتواند این تروریست ها را به طور کامل نابود کند.

وزیر فرهنگ کشورمان افزود: قدرت های بزرگ هم اکنون در مورد سوریه دچار ناامیدی شده اند، زیرا گمان می کردند در عرض یک یا دو ماه می توانند حکومت سوریه را سرنگون کنند اما با وجود گذشت چهار سال از جنگ در این کشور، بشار اسد رییس جمهوری سوریه توانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

وی درباره مذاکرات هسته ای نیز اظهارداشت: در مذاکراتی که طی هشت ماه گذشته با گروه ۱+۵ برگزار شد، در مورد بسیاری از امور توافق هایی صورت گرفت و در حال حاضر مذاکرات بسیار پیچیده است و ما تلاش می کنیم که در مدت باقی مانده تا سوم آذر در مواردی از جمله رفع تحریم ها، مسائل مالی و بانکی و صادرات نفت به توافق برسیم.

جنتی تاکید کرد که ایران در این مذاکرات امتیازهای زیادی از کشورهای اروپایی گرفته است، بدون اینکه هیچ امتیازی به آنها بدهد و به طور کامل و ثابت بر مواضع خود استوار ایستاده است. 

گفتنی است علی جنتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز گذشته (سه شنبه) برای یک سفر سه روزه وارد کویت شد.
https://taghribnews.com/vdcjavevauqeahz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی