تاریخ انتشار۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 261779

دمشق و مسکو کاروان‌های انسانی به منبج فرستادند/گزارش دولت سوریه از خسارات‌ وارده به آثار باستانی پالمیرا

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دولت سوریه و روسیه کاروان‌های انسانی را به شهر منبج فرستادند.
دمشق و مسکو کاروان‌های انسانی به منبج فرستادند/گزارش دولت سوریه از خسارات‌ وارده به آثار باستانی پالمیرا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "جف دیویس" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: ما می‌دانیم کاروان‌های انسانی که از سوی روسیه و نظام سوریه حمایت می‌شوند به سمت شهر منبج به راه افتاده‌اند؛ این کاروان‌ها شامل خودروهای زرهی است.

دیویس تأکید کرد: آنچه واشنگتن به دنبال آن است، تلاش تمامی طرف‌های حاضر در شمال سوریه برای بیرون راندن داعش است نه اینکه با یکدیگر بجنگند.

نیروهای حزب "اتحاد سوریه دموکرات" اوت ۲۰۱۶ کنترل شهر منبج را در دست گرفتند.

در پی توافق نظام سوریه با کردها، نیروهای دولتی سوریه وارد مناطقی از جنوب غربی منبج شدند؛ ترکیه تهدید کرده در صورتی که کردها از منبج عقب‌نشینی نکنند به آن‌ها حمله خواهد کرد.

ارسال این کاروان‌ها برای نیروهای سوریه دموکرات، احتمالا آنکارا را از اجرای تهدیدش منع می‌کند؛ چراکه وقوع جنگ میان نیروهای سوریه دموکرات و ارتش ترکیه که هر دو هم‌پیمان واشنگتن هستند، به معنای ضربه هولناکی به سیاست آمریکا در منطقه است.

خبر دیگر اینکه، مدیر کل آثار باستانی و موزه‌ها در سوریه به خبرگزاری رویترز گفت: فایل‌های ویدیویی که بعد از آزادی شهر تدمر (پالمیرا) به دست ارتش سوریه، تهیه شده، نشان می‌دهد که ویرانی و خسارت‌های وارده کمتر از آن چیزی است که باستان‌شناسان انتظار داشتند.

اوایل سال تصاویری وجود داشت که نشان می‌داد، داعش آثار باستانی زیادی را ویران کرده است.

ارتش سوریه و هم پیمانانش روز پنجشنبه با کمک روسیه داعش را از تدمر بیرون راندند، شهر باستانی تدمر در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو قرار دارد؛ داعش برخی از آثار و مراکز باستانی در شهر تدمر را ویران کرده است .
 
 
https://taghribnews.com/vdcjave8huqemaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی