تاریخ انتشار۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 196079

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی ممنوعیت روزه‌داری در چین را محکوم کرد

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی با محکوم کردن ممنوعیت روزه داری در برخی از مناطق چین، گفت: دولت این کشور بر اساس قانون، مسئول حمایت از مسلمانان در برابر هرگونه اقدام نژادپرستانه است.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی ممنوعیت روزه‌داری در چین را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،""نهاد اواد"، مدیر کل شورای روابط اسلامی - آمریکایی (CAIR) در نامه ای خطاب به "شی جین پینگ" رئیس جمهور چین ممنوعیت روزه داری در چین را محکوم کرد.

وی با بیان محدودیتهای اعمال شده در این کشور برای انجام مناسک دینی و از جمله روزه داری گفت: آزادی دینی مسلمانان "سین کیانگ" نادیده گرفته شده درحالیکه قانون اساسی چین آزادی مذهب را برای مسلمانان این کشور تضمین کرده است و دولت چین براساس قانون، مسئول حمایت از مسلمانان در برابر هرگونه اقدام نژادپرستانه و رعایت اصل برابری در میان شهروندان از جمله مسلمانان است.

شورای روابط اسلامی - آمریکایی در این نامه، خواهان ملاقات سفیر چین در آمریکا و نمایندگانی از جامعه مسلمان آمریکایی برای بحث و گفتگو درباره آزادی مذهبی در این کشورشد.

دولت چین همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، روزه گرفتن مسلمانان در منطقه شمال غرب چین را ممنوع اعلام کرد  که این اقدام با واکنش نهادهای مذهبی مختلف از جمله الازهر روبرو شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcjamevhuqehyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی