تاریخ انتشار۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 176972
حماس:

ایران و حماس با هم منافع مشترک و متقابل دارند

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با تاکید بر روابط مشترک و منافع متقابل ایران و حماس، درباره سفر اخیر هیات این جنبش به ایران تاکید کرد که روابط میان طرفین هرگز قطع نشده است؛ هر چند که اختلاف نظر درباره سوریه تا حدی باعث سردی این روابط شده است.
ایران و حماس با هم منافع مشترک و متقابل دارند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "خلیل حیه" در گفتگو با روزنامه "الرساله" چاپ غزه خاطر نشان کرد: شاید کمک های ایران به جنبش حماس در برهه ای کاهش یافت و یا حتی قطع شد، اما روابط میان طرفین هرگز قطع نشده است و سفر رهبران حماس به تهران ادامه دارد.

حیه درباره زمان سفر خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران نیز تصریح کرد: هر وقت شرایط مناسب باشد، این سفر صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره دلیل احیای روابط حماس خاطر نشان کرد: هدف از سفر اخیر هیات حماس به تهران تقویت روابط و تاکید بر علاقه مندی این جنبش به بهبود مناسبات خود با طرف های عربی و اسلامی است و ما خواهان احیای روابط گرم و نزدیک خود با ایران هستیم.

حیه با تاکید بر اینکه حماس سعی در جلب حمایت کشورهای مختلف از پروژه مقاومت را دارد، خاطر نشان کرد: ایران درهای خود را به روی حماس باز کرده است و کمک های خود به این جنبش را کتمان نمی کند و ما هم قدردان این کمک های ایران هستیم، اما کشورهای دیگر به امور داخلی خود سرگرم هستند و این در حالی است که ما علاقه مند به احیای روابط خود با آنها هستیم؛ هر چند که حماس عامل سردی روابط با آنها نبوده است.

وی افزود: مشکلات و اختلافات سیاسی و مذهبی موجود در داخل امت و چند دستگی آن تاثیری بر روابط سیاسی ما با طرف های دیگر امت ندارد، بلکه مساله اساسی که ما در این زمینه مد نظر قرار می دهیم، عدم دخالت خود در امور کشورهای دیگر و عدم دخالت متقابل آنها در تصمیم گیری های ماست.

حیه در پاسخ به این سوال که آیا نزدیکی ایران و غرب بر روی روابط تهران با جنبش حماس تاثیر می گذارد، تصریح کرد: ایران کشور بزرگ، مهم و تاثیرگذار در منطقه است و امکان ندارد که بهبود روابط آن با غرب، بر روی مناسبات آن با جنبش حماس تاثیر بگذارد؛ چرا که حماس و ایران منافع مشترک دارند.

وی در پایان روابط ایران با حماس و مقاومت و ملت فلسطین را راهبردی توصیف کرد و گفت جمهوری اسلامی ایران از ابعاد سیاسی، اجتماعی و اسلامی به این روابط نگاه می کند.
https://taghribnews.com/vdcjamev8uqeahz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی