تاریخ انتشار۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 177179

ایران اسلامی در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) به سوگ نشسته است

مردم در سراسر ایران اسلامی با برپایی مجالس عزاداری در مساجد، تکایا، حسینیه ها و مصلی ها از شب گذشته تا امروز (یکشنبه) عشق و ارادت وافر خود را به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) و خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز می دارند.
ایران اسلامی در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) به سوگ نشسته است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ارادتمندان و شیفتگان نبوی با حضور در مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر، اشک ماتم می ریزند و عشق و ارادت خالصانه خود را به نبی مکرم اسلام و خاندان مطهرش ابراز می کنند.

مشهدالرضا در سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی (ص) و سالروز شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) یکپارچه سیاهپوش و سوگوار است.

به همین مناسبت بارگاه ملائک پاسبان امام رضا(ع) مملو از مسلمانان عزاداری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی و جهان برای عرض تسلیت و سوگواری در این مکان قدسی گردآمده اند.

پرده های عزا از در و دیوار مشهد آویخته شده و پرچم ها و علم های عزاداران شانه های شهر را می نوازد و شهر به قدوم عزاداران و ارادتهای خالصانه آنها می بالد.

مردم استان کرمان و شیفتگان پیامبر اعظم و اهل بیت (ع) دیشب و امروز با سیاهپوش کردن سر در مساجد و بقاع متبرک و دیگر مکانها و محافل مذهبی و اجتماع در این مکان ها ، در غم و اندوه رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت (ع) عزاداری می کنند .

آیین سوگواری شب رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) در نقاط مختلف استان با حضور گسترده عزاداران نبوی برگزار شد.

سخنرانان در این مجالس از دوران سراسر نور و رحمت نبوت پیامبر اکرم اسلام و ابعاد شخصیتی ایشان سخن گفتند و مردم با مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان، به عزاداری پرداختند.

همزمان با شب بیست و هشتم صفر مردم مسلمان و ولایتمدار گچساران، همگام با دیگر مسلمین جهان و ایران اسلامی، همنوا با فاطمه زهرا (س) و حیدر کرار علی مرتضی (ع) غرق در ماتم و عزاست.

بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها، بوستان ها و واحدهای مسکونی این شهرستان مملو از مریدانی است که در سوگ مولی مهربانی ها با مرثیه سرایی عاشقان اهل بیت و عصمت و طهارت (ع) بر سرو سینه می زنند.

شیراز سومین حرم اهلبیت (ع) همزمان با دیگر نقاط ایران اسلامی در رحلت جانسوز پیامبر گرامی حضرت محمد ( ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) سراسر غرق در عزا و ماتم است.

به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) سر در مساجد، حسینیه ها، تکایا و معابر شهر بویژه حرم مطهر احمدابن موسی (ع) سیاهپوش شده است.

سراسر استان فارس به ویژه سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ۲۸ صفرعزادار رحلت رحمت للعالمین، رسول عدالت و پیامبر هدایت حضرت محمد مصطفی (ص)و سبط اکبرش امام حسن مجتبی علیه السلام غرق عزا و ماتم است.

همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر صلح و دوستی، حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه واله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ، آیین های ویژه عزاداری شامگاه شنبه و روز یکشنبه در سراسر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مردم چهارمحال و بختیاری از نخستین ساعات بامداد روز بیست و هشتم صفر در مناطق شهری و روستایی با وجود سردی هوا و بارش های پراکنده با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در غم عزای پیام آور رحمت و کریم اهل بیت اشک ماتم ریختند.

همچنین در شهرکرد مرکز چهارمحال وبختیاری نیز دسته های عزاداری از نقاط مختلف شهر به راه افتادند و مقابل حرم امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون تجمع کردند و مراسم دعای روزی بیست و هشتم صفر و زیارت حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله را برگزار کردند.
https://taghribnews.com/vdcjaaevhuqeavz.fsfu.html
مرجع : irna
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی