تاریخ انتشار۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : 217273

بازداشت یک روحانی شیعه در بحرین/ ادامه تظاهرات بحرینیها در اعتراض به اعدام شیخ نمر

دولت بحرین "شیخ احمد جد حفصی" روحانی شیعۀ این کشور را به دلیل تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه اعدام شیخ نمر بازداشت کرد.
بازداشت یک روحانی شیعه در بحرین/ ادامه تظاهرات بحرینیها در اعتراض به اعدام شیخ نمر
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  یک سازمان حقوق بشری در بحرین اعلام کرد: در پی تظاهرات صلح‌آمیز بحرینی‌ها علیه اعدام شیخ نمر باقر النمر، از علمای دینی برجستۀ عربستان، رژیم بحرین اقدام به دستگیری شیخ جد حفصی و مقابله با معترضان کرد.

ائتلاف "14 فوریۀ بحرین" یکی از گروه‌های مخالف رژیم آل خلیفه هم گفت: اقدام مقامات در دستگیری این روحانی  وقیحانه و با هدف  ترویج فرقه‌گرایی و نزاع مذهبی صورت گرفته  است.

خبر دیگر اینکه، با وجود تهدید آل خلیفه برای مقابله با هرگونه اعتراض به جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر، تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به این اقدام جنایتکارانه ادامه دارد.

امروز اعتراض های مردمی در خیابانهای بحرین برای دومین روز متوالی ادامه یافت و تظاهرکنندگان با حمل تصاویر آیت الله نمر، شعارهایی در محکومیت اقدام آل سعود سر دادند و ادامۀ حضور نظامی سعودی ها در بحرین را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی بحرین برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در مناطق مختلف از گلوله های ساچمه ای و گاز اشک آور استفاده کردند؛ دهها نفر از شهروندان بحرینی در این تظاهرات بر اثر شلیک گلوله ساچمه ای از سوی نیروهای امنیتی مجروح شدند.
 
https://taghribnews.com/vdcjaae8tuqev8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی