تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 277178
//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(2)

​شرکت هیئت اعزامی مجمع تقریب در نماز جمعه مسجد اهل سنت برزیل و دیدار با نماینده الازهر

تنا - برزیل
هیئت اعزامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که برای شرکت در کنفرانس مسلمانان و مقابله با جریان های تکفیری به برزیل سفر کرده اند، دیروز (جمعه) در نماز جمعه مسجد اهل سنت برزیل شرکت کردند.
​شرکت هیئت اعزامی مجمع تقریب در نماز جمعه مسجد اهل سنت برزیل و دیدار با نماینده الازهر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ماموستا "ملاقادر قادری"، امام جمعه اهل سنت پاوه، حجت الاسلام و المسلمین "واسطی" و "محمد علیزاده نظری"، کارشناس اروپا و آمریکای مجمع جهانی تقریب، دیروز (جمعه) پیش از شرکت در مراسم نماز جمعه این کشور، با شیخ "عبدالحمید متولی" امام جمعه مسجد برزیل و رئیس مجلس اعلی و شؤون اسلامی برزیل دیدار کردند.
 
در این دیدار که با معارفه دو طرف آغاز شد، شیخ عبدالحمید متولی با اشاره به سابقه تأسیس مسجد گفت: این مسجد در سال 1929 میلادی بنا شده است و اولین مسجد منطقه آمریکای لاتین محسوب می شود؛ سال های متمادی است که این مسجد محل اقامه نماز جمعه و جماعات است و برادران و خواهران مسلمان اهل سنت و شیعه در این مسجد نماز می گزارند.
 
وی که تحصیلات خود را در مقطع دکترا در دانشگاه الازهر مصر و در رشته فقه مقارن به پایان رسانده است، یادآور شد: در برزیل مردم در انتخاب دین کاملا آزاد هستند و مشایخ الازهر سال های بسیاری است که در این کشور مردم را به اسلام دعوت می کنند.
 
رئیس مجلس اعلی و شؤون اسلامی برزیل گفت: در امور دینی مصالح جامعه و اعتقادات مردم در نظر گرفته می شود ولی در امور سیاسی مصالح شخصی و حزبی لحاظ می شود، به همین دلیل دین باید بر سیاست حاکم باشد نه سیاست بر دین.
 
وی ادامه داد: ما هم در این مسجد مردم را به برادری و وحدت دعوت می کنیم وخواستار حفظ و صیانت مصالح جامعه اسلامی هستیم.
 
در ادامه این دیدار، ماموستا ملاقادر قادری نیز هدف از سفر هیئتی از مجمع تقریب مذاهب به برزیل را شرکت در کنفرانس  مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی که قرار است امروز (شنبه) در شهر سائوپائولو برزیل برگزار شود عنوان کرد و گفت: من هم از ابتدای انقلاب که در مناطق اهل سنت امام جمعه بوده ام، مردم را به وحدت و برادری دعوت کرده ام و الحمدلله در ایران مردم اعم از شیعه و اهل سنت در کمال آرامش در کنار هم زندگی می کنند.
https://taghribnews.com/vdcjaae8ouqeavz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی