تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 232870
خطیب جمعه اهل سنت شهر گرگان:

دعوت به توحید نخستین هدف انبیای الهی بوده است

خطیب جمعه اهل سنت گرگان: همه آموزش ها و تعالیم پیامبران راستین، مقدمه ای برای دو امر شناختن خدا و نزدیک شدن به او و دیگری برقراری عدل و قسط در جامعه بشری بوده است.
دعوت به توحید نخستین هدف انبیای الهی بوده است
به گزارش خبرنگار تقریب، خطیب جمعه اهل سنت گرگان،گفت: دعوت به توحید نخستین هدف انبیای الهی بوده است.

«مولوی محمد علی رخشانی» در نمازجمعه اهل سنت این هفته گرگان، اظهارکرد: اگر انسان شریکی برای خداوند قائل شود هر چقدر هم که کارهای نیک انجام دهد نفعی به او نمی رساند.

به گفته وی؛ داشتن ایمان به معبود نخستین شرط پذیرش اعمالی است که انسان انجام می دهد.

خطیب جمعه اهل سنت شهر گرگان، مبعوث شدن همه پیامبران الهی ازطرف خدای متعال در میان بشر را برای تحقق دو هدف اساسی دانست و گفت: برقراری ارتباط صحیح میان بنده و خالق خودش و به تعبیر دیگر منع بشر از پرستش هر موجودی غیر از خالق خودش که در کلمه طیبه « لا اله‏ الا الله » خلاصه می‏شود نخستین هدف آنها بوده است.

 وی، افزود: هدف دومی که برای بعثت پیامبران بزرگوار از طرف‏ خداوند متعال هست، برقراری روابط حسنه و صالحه میان افراد بشر، بعضی‏ با بعضی دیگر، براساس عدالت، صلح، تعاون و خدمت به یکدیگر است.

به گفته وی؛ همه آموزش ها و تعالیم پیامبران راستین، مقدمه ای برای دو امر شناختن خدا و نزدیک شدن به او و دیگری برقراری عدل و قسط در جامعه بشری بوده است.

مولوی رخشانی با اشاره به داستانی از زندگی حضرت ابراهیم(ع)، تصریح کرد: این پیامبر اولوالعزم در برخورد با ستاره، ماه و خورشید پرستان بیهودگی اعمال آنها را گوشزد و آنها را به پرستش خداوند یکتا دعوت می کرد.

وی، افزود: خلیل الله به آن مردمان گمراه متذکر شد که خدایی را عبادت کنید که هیچ افولی ندارد و همیشه حی و حاضر و ناظر بر اعمال انسان ها است.

به گفته وی؛ استمداد و عبادت کردن خدایی که هیچ نفعی برای انسان ها نمی رساند گمراهی کامل است.

خطیب جمعه اهل سنت شهر گرگان با اذعان بر اینکه انجام گناه و اعمال زشت، نور و صفای باطنی انسان را از بین می برد، افزود: انسان مومن به وسیله عمل صالح مسیر زندگی خود را پیدا می کند.

وی، ادامه داد: اگر قلب انسان به وسیله تقوی صیقل یابد در پرتو آن حقایق الهی در زندگی اش متجلی می شود.
به گفته وی؛ ایمان به خداوند متعال، نیروى مقاومت در برابر گناه را در انسان تقویت می کند.

 
https://taghribnews.com/vdcja8e8yuqetoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی