تاریخ انتشار۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 242978
مولوی عبدالحمید:

اقوام ایرانی، اعضای یک خانواده هستند

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: همه ی اقوام ایرانی اعم از کرد و ترک و بلوچ و لر و فارس و سایر اقوام ایرانی، اعضای یک خانواده بزرگ به نام ملت ایران هستند و همه اقوام و مذاهب ایرانی در کنار هم قرار دارند.
اقوام ایرانی، اعضای یک خانواده هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: ما در هشت سال دفاع از کشور کنار هم بودیم و از میهن‌مان دفاع کردیم و حالا هم اگر دشمن به کشور ما تجاوز کند، ما از مرزها دفاع خواهیم کرد.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان تصریح کرد: وحدت در کشور ما باید حفظ شود و ما علیه دشمنان نظام و کشور که می‌خواهند تفرقه و چنددستگی ایجاد کنند، می ایستیم.
وی ادامه با اشاره به مشکلات اهل‌سنت گفت: درخواست ما از مقام معظم رهبری آن است که خودشان اهل‌سنت را زیر نظر مشفقانه خود بگیرند و از رئیس جمهور نیز انتظار داریم مسایل ما را حل کند.
مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان افزود: توکل ما بر الله تعالی است و تاکید ما بر حفظ وحدت و انسجام ملی است .
وی با تبریک هفته دولت به دولتمردان اظهار داشت: اقدامات دولت  را مثبت ارزیابی می‌کنیم و به تلاش‌ها و خدمات آن واقف هستیم.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه به بعضی دیگر از اقدامات دولت در سطح کشور و استان اشاره کرد و پروژه‌های «گازرسانی به زاهدان»، «خط راه آهن چابهار – زاهدان – مشهد»، «دو بانده کردن جاده ترانزیتی چابهار – میلک» و «توسعه صنعت پتروشیمی در چابهار» را از جمله خدمات در حال اجرای دولت دانست.
وی نماینده عالی دولت در سیستان‌وبلوچستان را دارای سعه صدر، دید بلند و همت عالی دانست و ابراز داشت: استاندار محترم و همکارانشان با تعامل و هم‌فکری برای توسعه استان تلاش می‌کنند و از این بابت از نماینده عالی دولت و همکاران ایشان تشکر می‌کنیم و قدردان هستیم.
وی افزود: البته در استان ما فقر و تنگدستی و بیکاری بیداد می‌کند و مشکلات فراوان است، از یک سو خشکسالی و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی باعث شده است مردم رنج ببرند لذا امیدواریم دولت قدم‌های بزرگ‌تری بردارد و همت کند و مردم نیز حمایت کنند تا مشکلات موجود کاهش بیابد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با یادآوری برخی وعده‌های ریاست محترم جمهور پیرامون مشارکت اقوام و مذاهب در سطوح مختلف اداره‌ی کشور، اظهار داشت: انصافا در زمینه‌ی به‌کارگیری افراد مستعد اقوام و مذاهب در یکی دو استان اقدامات خوبی صورت گرفته است و این حق دولت است که از تلاش‌هایش در این زمینه قدردانی شود.
 
https://taghribnews.com/vdcja8e8ouqexhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی