تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 272579

گروههای فلسطینی: روز جهانی قدس فرصتی برای تقویت وحدت جهان اسلام

گروههای فلسطینی روز جهانی قدس را فرصتی برای مقابله با خطرات پیش روی شهر اشغالی قدس و تقویت وحدت جهان عرب و اسلام از طریق مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی دانستند.
گروههای فلسطینی: روز جهانی قدس فرصتی برای تقویت وحدت جهان اسلام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رهبران گروه های فلسطینی در گفت و گو با پایگاه خبری الرساله نت تاکید کردند روز جهانی قدس فرصتی برای احیای مساله قدس و بازگرداندن آن به راس اولویت های امت پس از کاهش اهمیت آن نزد مسلمانان به ویژه در سال های اخیر است.
 
خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی 'حماس' در ایران تاکید کرد که مساله قدس در بحبوحه منازعات و اختلافات منطقه ای، اهمیت خود را از دست داده است.
 
قدومی در گفت و گو با الرساله نت تاکید کرد این مناسبت بزرگ که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می شود، باعث تقویت اعتقاد به پیروزی در آینده می شود و ما از امت اسلامی می خواهیم از ملت فلسطین و مقاومت آن حمایت کنند و آن را در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی تنها نگذارند.
 
وی افزود: ما باید همه در کنار هم، با رژیم صهیونیستی که خطری راهبردی و امنیتی برای همه ملت های منطقه به شمار می رود، مقابله کنیم.
 
نماینده حماس در تهران همچنین اعلام کرد که تهدیدات رژیم صهیونیستی تنها به مرزهای فلسطین محدود نمی شود، بلکه به تمامی پایتخت های عربی و اسلامی رسیده است.
 
قدومی درباره تلاش ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و برقراری مناسبات با آن در سایه فضای اختلاف و تفرقه ای که بر کشورهای منطقه سایه افکنده است، هشدار داد و تاکید کرد که «پیام ما به امت این است که وحدت شما مایه قدرت و اقتدار ما فلسطینی ها و البته خود شما در برابر دشمن تان است» و تنها طرف ذینفع تفرقه، رژیم صهیونیستی است.
 
وی افزود:« دشمن با مشاهده وضعیت 'تفرقه' به تهدیدات خود علیه کشورهای منطقه افتخار می کند و ارزشی هم برای هیچ کسی قائل نیست.»
 
قدومی تصریح کرد که مقاومت به مسیر آماده سازی خود به منظور مقابله با اشغالگران و به دست آوردن افتخار پیروزی ادامه می دهد.
 
از سوی دیگر، 'احمد مدلل' از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم تاکید کرد که روز جهانی قدس، عامل مهمی برای متوجه کردن افکار عمومی امت اسلامی و عربی از مسائل و مشکلات داخلی شان به سمت مساله اساسی امت؛ که همان مساله فلسطین و قدس است، به شمار می رود.
 
مدلل در گفت گو با الرساله نت تاکید کرد که رژیم صهیونیستی هیچ فرصتی را برای تغییر چهره شهر مقدس قدس و تلاش برای یهودی سازی آن با هدف احداث معبد موهوم از دست نمی دهد و در این زمینه از شرایط منطقه ای و ضعف جهان عرب و اسلام هم استفاده می کند.
 
وی با تاکید بر لزوم تصحیح مسیر قطب نما به سمت فلسطین به عنوان مساله اصلی امت، افزود: مساله فلسطین در این شرایط حساس نیازمند حمایت و پشتیبانی است.
 
مدلل همچنین به خطر پروژه آمریکایی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور سعی در اجرای آن با عنوان 'قرارداد قرن' را دارد، اشاره کرد و گفت هدف از این طرح، تقویت سلطه شوم کاخ سفید بر اراده ملت هاست و اموالی که وی در جریان اجلاس ریاض به دست آورد، کاملا گویای این مساله بود و می توان اموال مذکور را نوعی باج و خراجی دانست که به طرف جنایتکار آمریکایی داده می شود تا ملت ما را بُکُشد و دست به یهودی سازی اراضی و هتک حرمت مسجد الاقصی با این اموال که در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهد، بزند.
 
وی افزود: هدف از 'قرارداد قرن' ایجاد اختلاف میان اقشار مختلف امت به منظور تسهیل مسیر سیطره رژیم صهیونیستی بر مقدرات امت است و 'دویدن' برخی کشورهای عربی از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که می تواند بر روی تداوم تجاوزات این رژیم علیه مقدسات اسلامی سرپوش گذاشته و به آنها مشروعیت ببخشد، خطرناک است.
 
این رهبر جنبش جهاد اسلامی در پایان اعلام کرد که ائتلاف با رژیم صهیونیستی و نگاه به آن به چشم یک شریک در ائتلاف سنی، بزرگترین بدبختی است که می تواند باعث نابودی آرمان فلسطین و از بین رفتن آن شود.
 
حسین منصور عضو کمیته مرکزی جبهه خلق فلسطین نیز بر لزوم هم‌افزایی تلاش های طرف های اسلامی و عربی برای مواجهه با حملات افسارگسیخته به منظور یهودی سازی قدس شریف تاکید کرد و از ملت ها و کشورهای منطقه خواست از گزینه مقاومت و اعمال تمامی اشکال حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین به منظور تقویت پایداری آن حمایت کنند.
 
وی در عین حال از تشکیلات خودگردان فلسطین هم خواست رژیم صهیونیستی را در محافل بین المللی تحت پیگرد قرار دهد و به خاطر جنایت هایش محاکمه کند.
 
'طلال ابو ظریفه' عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک هم اعلام کرد که روز جهانی قدس باید از لحاظ معنایی و محتوایی بیانگر همان مضامینی باشد که امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده بود و آن یادآوری این مساله برای جهانیان است که قدس شریف مهد ادیان سه گانه است.
 
ابو ظریفه در گفت و گو با الرساله نت تاکید کرد که حمایت از ملت فلسطین وظیفه تمامی نظام هاست که باید به جای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از آن حمایت کرده و مسیر قطب نمای خود را به سمت این رویکرد تنظیم کنند که رژیم صهیونیستی دشمن اصلی و مرکزی این امت است.
 
وی از کشورهای عربی و اسلامی خواست صندوق قدس را راه اندازی و برای محاکمه رژیم صهیونیستی و اجرای قطعنامه های شورای امنیت درباره قدس به نهادهای بین المللی مراجعه کنند.
 
ابو ظریفه هشدار داد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، پاداشی از سوی کشورهای عربی به این رژیم به خاطر جنایت هایش علیه قدس شریف است.
https://taghribnews.com/vdcja8e8huqeaiz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی