تاریخ انتشار۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 220828

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره گسترش فعالیت داعش در جهان

دبیرکل سازمان ملل متحد با تهدید خواندن گروه تروریستی داعش، درباره گسترش فعالیت این گروه در سراسر جهان هشدار داد.
هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره گسترش فعالیت داعش در جهان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بان کی مون دیروز (جمعه) با بیان اینکه تا پایان سال گذشته میلادی بیش از 30 گروه تروریستی با داعش در سراسر جهان هم پیمان شده اند، گفت: داعش «تهدیدی بی مانند» است زیرا این گروه ترویستی توانایی این را دارد تا گروههای تروریستی دیگر را در کشورهایی چون فیلیپین، ازبکستان، پاکستان، لیبی و نیجریه با خود همسو کند.
 
دبیر کل سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه تمام کشورها باید برای افزایش حملات تروریستی داعش و گروهای وابسته به آن آماده باشند، پیش بینی کرد که تعداد گروههای تروریستی هوادار داعش در سال جاری میلادی نیز افزایش یابد.
 
وی افزود: توسعه و نفوذ اخیر داعش در سراسر غرب و شمال آفریقا، خاورمیانه، جنوب و جنوب شرقی آسیا حاکی از سرعت رشد این تهدید و تکامل آن در 18 ماه گذشته در سراسر جهان است.
 
بان کی مون همچنین داعش را «ثروتمندترین گروه تروریستی جهان» معرفی کرد و افزود: با وجود همه تحریم‎ها علیه داعش، درآمد این گروه تروریستی از فروش نفت و محصولات وابسته به آن درسال گذشته میلادی بین 400 تا 500 میلیون دلار بوده است.
 
دبیر کل سازمان ملل متحد گفت داعش به حضور خود در عراق و سوریه ادامه خواهد داد و همچنان بدنبال گسترش قلمرو خود است.
 
براساس آمار سازمان ملل متحد، پول نقدی که این گروه تروریستی از بانک های عراقی در استان های تحت کنترل خود چپاول کرده است بیش از یک میلیارد دلار بوده و مالیاتی که در یک سال از خودروهای باربری و تانکرها کسب کرده حدود یک میلیارد دلار بوده است.
 
این کسب درآمد مالیاتی می تواند تاییدی بر ادعاهای روسیه مبنی بر تردد کامیون‎های حمل سوخت از ترکیه به مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق باشد.
 
https://taghribnews.com/vdcj8ye8ouqe8oz.fsfu.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی