تاریخ انتشار۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 260725

نشست صمیمی جمعی از ایرانیان مقیم آلمان با وزیر امور خارجه در مونیخ

دكترمحمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان كه براي شركت در پنجاه و سومین كنفرانس امنيت مونيخ در اين شهر به سر می برد، در نشستي صميم با جمعی از ايرانيان و فرهيختگان ايرانی مقيم دو ايالت بايرن و بادن وورتمبرگ، دیدار کرد.
نشست صمیمی جمعی از ایرانیان مقیم آلمان با وزیر امور خارجه در مونیخ
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ظریف حضور ایرانیان در خارج از كشور را ظرفيتی برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی دانست و تصريح کرد: ایرانیان نماد فرهیختگی، کوشش، صداقت و قانون مداری هستند. دكتر ظريف با اشاره به موضوع محدوديت ورود ايرانيان به آمريكا، رفتار دولتمردان آمریکایی را موجب بطلان ادعاهای امریکا و نماد دشمنی با مردم ایران دانست.

دكتر ظريف در ادامه با تحسين مقاومت و ايستادگی مردم كشورمان، نظام جمهوری اسلامی ايران را برآمده از آرا و حمايت مردم دانست و با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپيمايی ٢٢بهمن تأكيد کرد:مردم ایران با ایستادگی و مقاومت خود نشان داده اند كه تهدید را برنمی تابند.

دكتر ظريف با اشاره به جايگاه و اهميت ايرانيان مقيم آلمان تصريح كرد: وظیفه كليه نمایندگیهای جمهوری اسلامی ايران در خارج از كشور دفاع از حقوق ایرانیان و حمايت از كارآفرينان و متخصصان ايرانی در راستای توسعه همكاريهای اقتصادی و علمی است.

وزیر امور خارجه تأكيد کرد: تلاشها بايد در حوزه جذب سرمایه گذاری، انتقال فناوری و در راستای کمک به اشتغال و بهبود معیشت مردم باشد.

در ادامه اين نشست صميمی، برخي از ایرانیان حاضر در جلسه به بیان نظرات خود در خصوص موضوعاتی چون اهمیت توجه به گردشگری و سرمایه گذاری در بخش هتل اهمیت تبلیغات و معرفی بهینه فرهنگ و تمدن ایرانی، لزوم توجه بیشتر به همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی، اهمیت مراکز فرهنگی و هنری ایرانی، توجه به فرزندان نسل سوم ایرانیان، مشکلات سرمایه گذاری و فضای کسب و کار و برخی مشکلات در زمينه تامین مالی پروژه ها از منابع خارجی پرداختند و وزير امور خارجه كشورمان توضيحات لازم را در پاسخ به نكات مطرح شده ارائه کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcj8ye8iuqemaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی