تاریخ انتشار۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 261823
وزارت خارجه یمن:

تلاش عربستان برای توجیه جنایاتش بی فایده است

یک منبع وزارت خارجه یمن تحرکات نظامی، حقوقی و مطبوعاتی عربستان و کشورهای هم‌پیمان آن در برخی سازمان های بین المللی را برای سرپوش گذاشتن به تجاوز زمینی و هوایی عربستان به یمن بیهوده دانست.
تلاش عربستان برای توجیه جنایاتش بی فایده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری سبأ، یک منبع وزارت خارجه یمن روز جمعه ادعای اخیر عربستان در خصوص سربازگیری اجباری کودکان در یمن را درچارچوب سرپوش گذاشتن بر تجاوزعربستان، هم پیمانان و مزدورانش ارزیابی کرد  و افزود: سفرهیأت نظامی نماینده ائتلاف عربستان به سازمان ملل در نیویورک و طرح ادعای موضوع سربازگیری کودکان در یمن پس از تجاوز علنی عربستان و هم‌پیمانانش در 6 فروردین 94 ، تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن گزارشگران دبیرکل سازمان ملل درباره کودکان و درگیری مسلحانه و انتشار قریب الوقوع گزارش در این زمینه است؛ زیرا گزارش سال گذشته اعلام کرد ائتلاف عربستان مسئول کشته شدن 60 درصد کودکان یمنی است.
 
این منبع از کشورهای اروپایی و آمریکا خواست تا جنایات کشتار عامدانه کودکان در مناطق مختلف یمن را محکوم کنند.
 
وی گفت: شواهد زیادی حاکی است سازمان های بین المللی ذیربط هیچگونه عکس العملی نسبت به اینگونه جنایات مانند بمباران سالن بزرگ صنعا، مدرسه دخترانه در ارحب، حاره الهنود در الحدیده‌ و دیگر جنایات نشان ندادند.
 
این منبع از شورای امنیت وکمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواست با اتخاذ موضع بی طرفانه و بشردوستانه نسبت به تجاوز عربستان به یمن، از دوگانگی رفتار درخصوص تامین منافع اقتصادی ومعاملات نظامی پرهیز کنند.
 
این منبع تاکید کرد: یمنی ها نیازی به سربازگیری کودکان ندارند زیرا مردان مسلح و نیروهای امنیتی قوی، قبایل و داوطلبان شجاع مرد و زن زیادی دارند که تسلیم دشمن و مزدوران آن نمی شوند.
 
وی آمادگی دولت نجات ملی برای بحث درباره موضوعات مربوط به کودکان و آثار تجاوز عربستان برکودکان یمنی را اعلام کرد و از جامعه بین المللی وکشورهای عضو شورای امنیت خواست برای توقف تجاوز عربستان به یمن وکشتار هزاران کودک وغیرنظامی در این کشور اقدام کنند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcj8ve8tuqemoz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی