تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 173920
کاظم جلالی با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب:

اسلام مخالف خشونت است/علمای اسلام با جریان های تکفیری و افراطی گری مقابله کنند

تنا- اختصاصی
رئیس مـرکز پژوهش هـای مجلس شـورای اسلامـی با بیان اینکه دین اسلام اساسا مخالف خشونت و مخالف افراطی گری است، اظهار داشت: علمای اسلام چه شیعه و چه سنی انتظار می رود که با جریان های تکفیری و ریشه های افراطی گری و تند روی مقابله کنند.
اسلام مخالف خشونت است/علمای اسلام با جریان های تکفیری و افراطی گری مقابله کنند
"کاظم جلالی" رئیس مـرکز پژوهش هـای مجلس شـورای اسلامـی و عضـو کمیسیـون امنیت ملـی و سیــاست خــارجـی با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب در بیستیمن نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: بخشی از ریشه های جریان تکفیر ریشه های فکری دارد که باید با این بخش مقابله شود.

وی با بیان اینکه با ریشه های فکری تکفیر در جهان اسلام مقابله جدی نمی شود، اظهار داشت: به دلیل اینکه برخی کشور ها از این جریان ها برای خدمت به خودشان بهره می گیرند تمایل چندانی برای مقابله با آن ندارند. جریاناتی که اکنون در جهان اسلام به وجود آمده گاهی از سوی انگلیسیها و گاهی از سوی آمریکایی ها مورد استفاده ابزاری قرار می گیرد و این گروهها برای دنیای اسلام مشکل آفرین شده اند.

عضـو کمیسیـون امنیت ملـی و سیــاست خــارجـی با بیان اینکه نباید از کشور های غیر اسلامی انتظار داشت که با ریشه های تکفیر مقابله کنند، گفت: اما از علمای اسلام چه شیعه و چه سنی این انتظار است که با جریان های تکفیری و ریشه های افراطی گری و تند روی مقابله کنند و ماهیت این جریان ها را برای دنیای اسلام روشن سازند.

رئیس مـرکز پژوهش هـای مجلس شـورای اسلامـی تأکید کرد: دین اسلام اساسا مخالف خشونت و مخالف افراطی گری است.

وی افزود: وقتی به جریان رسالت رسول اکرم(ص) نگاه می کنیم می بینیم که اگر غزواتی هم در آن دوران به وجود آمد غزواتی بود که برای آن حضرت به صورت قهری به وجود آوردند و گرنه پیامبر گرامی اسلام پیامبر رحمت بود.

دکتر جلالی با بیان اینکه دین اسلام دین رأفت است، اظهار داشت: کاری که اکنون افراطی ها می کنند نظیر سربریدن انسانها، وهن اسلام است و به نظر می رسد که جریان های غیر اسلامی به دنبال این هستند که اولا در ظاهر ژست مقابله با این جریان های افراطی را بگیرند و از طرف دیگر با نشان دادن خشونت افراطی ها به جهانیان بگویند که اسلام این است. اصولا ایجاد جریان طالبانیزم برای این بود که جریان اسلام اصیل را در نظر مردم دنیا خوار کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما اکنون برای مقابله با افراطی گری و تکفیر بسیار سنگین است، اظهار داشت: ما ابتدا باید با ریشه های فکری این جریان ها مقابله کنیم و جریانی را در جهان اسلام شکل دهیم تا جریان های تکفیر در مقابل ان زمین گیر شوند.

عضـو کمیسیـون امنیت ملـی و سیــاست خــارجـی با اشاره به حمله نظامی به گروههای تکفیری و افراطی در منطقه اظهار داشت: البته انچه که اکنون در سطح جهان اسلام به وجود آمده است نیازمند حمله نظامی هم است ولی اینها تصور نکنند که می توان با حمله نظامی ریشه های فکری گروههای تکفیری که توسط برخی از قدرت های ضد اسلامی تقویت می شود، مقابله کرد.
https://taghribnews.com/vdcj8tevyuqeahz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی