تاریخ انتشار۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 226921

آماری هولناک از تلفات کودکان فلسطینی

وزارت اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد: رژیم صهیونیستی ازسال 2000 تاکنون، بیش از 27 هزار کودک فلسطینی را بازداشت، شهید یا زخمی کرده است.
آماری هولناک از تلفات کودکان فلسطینی

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از العالم، واحد اطلاع رسانی کودکان در وزارت اطلاع رسانی فلسطین، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: از ابتدای انتفاضه مسجدالاقصی در 28 سپتامبر سال 2000 تا پایان مارس 2016، 2070 کودک فلسطینی شهید و بیش از 13 هزار کودک نیز زخمی شدند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که تفنگداران رژیم اشغالگر صهیونیستی، از سال 2000، بیش از 12 هزار کودک را بازداشت کردند که از این تعداد 480 کودک، همچنان در زندان به سر می برند. 95 درصد از این کودکان، در مراحل بازداشت و بازجویی شکنجه شدند و به آنان تعرض شد و حتی از داشتن وکیل در هنگام بازجویی محروم ماندند به گونه ای که به اجبار ناچار شدند به اموری که به آن ها گفته می شد، اعتراف کنند.

وزارت اطلاع رسانی فلسطین خاطر نشان کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی، سالانه 700 کودک از استان های مختلف فلسطین را به بهانه پرتاب سنگ به تفنگداران رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست، بازداشت می کند و دانش آموزان فلسطینی را در پست های ایست بازرسی نظامی بر دروازه های شهرها و روستاها آزار می دهد.

بر پایه این بیانیه، شمار زیادی از کودکان فلسطینی، به سبب فقر فراگیر خانواده ها و تنگنای اقتصادی شدید در فلسطین و محاصره مستمرِ باریکه غزه، ناچار به ترک تحصیل و پیوستن به بازار کار می شوند.

سازمان مرکزی آمار فلسطین در سال 2013 میانگین کودکان فلسطینی را که ترک تحصیل می کنند و به بازار کار می پیوندند 4.1 درصد اعلام و تاکید کرد این کودکان 10 تا 17 سال سن دارند.

وزارت کار فلسطین نیز در آخرین گزارش خود تاکید کرد که 102 هزار کودکِ زیر 18 سال فلسطینی، در بازار کار حضور دارند و این تعداد در حالی است که در سال 2011، شمار این کودکان، تنها 65 هزار نفر بود.
https://taghribnews.com/vdcj8me8vuqe8hz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی