تاریخ انتشار۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۵
کد مطلب : 175126

تشدید تبعيض فرقه ای آل خلیفه/عبدالناصر جبری اقدام آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد

مردم بحرین در تظاهرات گسترده ای بر حمایت خود از آیت الله عیسی قاسم تاکید کردند.
تشدید تبعيض فرقه ای آل خلیفه/عبدالناصر جبری اقدام آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه العالم طی گزارشی اعلام کرد: تظاهرات در بحرین علیه اقدام نیروهای امنیتی این کشور به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم ادامه دارد، شخصیت های سیاسی و دینی در کشورهای عربی و اسلامی حمله به منزل این روحانی برجسته بحرینی را محکوم کردند.

این گزارش افزود: حمله نیروهای امنیتی رژیم بحرین به منزل عالی ترین مقام دینی در این کشور باعث شعله ور شدن اعتراضات گسترده در بحرین شده و واکنش هایی را در کشورهای عربی و اسلامی به همراه داشته است. تظاهرات مردمی در بحرین در حمایت از آیت الله عیسی قاسم ادامه دارد.

عقیل الموسوی از فعالان سیاسی بحرینی معتقد است رژیم بحرین پس از شکست طرح خود در انتخابات پارلمانی با حمله به منزل آیت الله عیسی قاسم اهداف سیاسی دنبال می کند. الموسوی بر ضرورت حمایت از آیت الله عیسی قاسم تاکید کرد.

زندانیان سیاسی در زندان الجو بحرین نیز حمله به این روحانی برجسته بحرین را حادثه ای خطرناک و وحشتناک توصیف و تاکید کردند رژیم بحرین با حمله به آیت الله عیسی قاسم از خطوط قرمز عبور کرده است و باید با همه ابزارها با رژیم بحرین مقابله کرد.

محکومیت اقدام رژیم آل خلیفه
همچنین مجمع علمای مسلمان در لبنان با محکوم کردن این حادثه در بیانیه ای تاکید کرد: این حمله بیانگر سرکوبگری های رژیم بحرین پس از شکست در انتخابات پارلمانی نمایشی است.

"شیخ عبدالناصر جبری" دبیر کل جنبش امل لبنان اقدام نیروهای امنیتی رژیم بحرین را در حمله به منزل آیت الله عیسی قاسم محکوم کرد.

شیخ عبدالناصر جبری گفت: باید دولت بحرین درباره این گونه اقدامات مجرمانه علیه ملت خود بازنگری کند و در صورتی که به این اقدامات مجرمانه ادامه بدهد با پیامدهای منفی روبرو خواهد شد.

همچنین همام حمودی نائب رئیس پارلمان عراق با محکوم کردن حادثه حمله به آیت الله عیسی قاسم تاکید کرد این حمله اقدامی تحریک آمیز علیه بخش گسترده ای از ملت بحرین است.

وی به رژیم این کشور درباره این گونه اقدامات هشدار داد و خاطرنشان کرد این اقدامات باعث افزایش تنش در بحرین خواهد شد. وی از رژیم بحرین و گروه های مخالف این کشور خواست از طریق گفتگو بحران بحرین را حل و فصل کنند.

تشدید تبعيض فرقه ای آل خلیفه
خبر دیگر از بحرین اینکه، رژیم بحرین تبعیض فرقه ای خود را در این کشور تشدید کرده است.

جرایم رژیم بحرین علیه شهروندان بی پناه خود دست مایه گزارش سازمان های مختلف حقوق بشری در منطقه و جهان است.
آخرین گزارش توسط سازمان صلح بحرین منتشر شده که این گزارش را در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه کرده و در این گزارش به تبعیض های فرقه ای و دینی در بحرین اشاره شده است. وزارت خارجه آمریکا نیز در گزارش آزادی های دینی خود در سال ۲۰۰۶ تاکید کرد هفتاد درصد از جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند.

رژیم بحرین به صورت عادلانه از شیعیان در نهادهای دولتی خود استفاده نمی کند، مشارکت شیعیان در دستگاه اجرایی پانزده درصد، در دستگاه قضایی دوازده درصد و در شرکت های بزرگ بحرین ده درصد و تنها یک درصد در گارد ملی و ارتش این کشور است.
https://taghribnews.com/vdcj8ievmuqeavz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی