تاریخ انتشار۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 267520
هشدار وزیر دفاع ایران به عربستان:

اگر سعودی‌ها جهالت کنند جایی غیر از مکه و مدینه را سالم نمی‌گذاریم

در پی اظهارات ضد ایرانی جانشین ولیعهد عربستان سعودی سردار حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد که اگر سعودی‌ها جهالت کنند جایی را غیر از مکه و مدینه سالم نمی‌گذاریم.
اگر سعودی‌ها جهالت کنند جایی غیر از مکه و مدینه را سالم نمی‌گذاریم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سردار دهقان روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار در واکنش به اظهارات "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد عربستان سعودی  که گفته بود جنگ بین ریاض و تهران باید به خاک ایران کشیده شود،تأکید کرد: ما به آن‌ها هشدار می‌دهیم جهالت نکنند، اما اگر دست به این کار بزنند جایی غیر از مکه و مدینه را سالم نمی‌گذاریم.

وی به بمباران یمن از سوی جنگنده‌های عربستان اشاره کرد و افزود: سعودی‌ها فکر می‌کنند، چون نیروی هوایی دارند می‌توانند، هر کاری انجام دهند.

"محمد بن سلمان"  سه‌شنبه (12 اردیبهشت) پس ‌از آنکه تهران از احتمال کاهش تنش‌ها در صورت توقف حملات ریاض به یمن خبر داد، مدعی شده بود، هیچ زمینۀ مشترکی میان ما و ایران برای مذاکره وجود ندارد؛ وی در ادامه ادعا کرد، مذاکره با ایران غیرممکن است چراکه هدف تهران، کنترل جهان اسلام است.

این اظهارات پس ‌از آن مطرح شد که "محمدجواد ظریف" وزیر خارجۀ ایران، گفت: جمهوری اسلامی آماده است، در صورت توقف بمباران یمن از سوی عربستان و پایان حمایت ریاض از گروه‌های افراطی روابط خود را با این کشور به حالت عادی برگرداند.

 
https://taghribnews.com/vdcj8ae8yuqemiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی