تاریخ انتشار۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : 207427
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با تقریب:

دولت و دربارآل سعود مقصر اصلی حادثه منا/ عربستان مشغول برخورد با جهان اسلام است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با محکوم کردن سهل انگاری حکومت عربستان در مسئله حادثه منی، دولت و دربار آل سعود را مقصر اصلی این فاجعه دردناک توصیف کرد.
دولت و دربارآل سعود مقصر اصلی حادثه منا/ عربستان مشغول برخورد با جهان اسلام است
محمد نبی حبیبی در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)، با اشاره به حادثه منا، اظهار داشت: من هیچ تردیدی ندارم که دولت عربستان و دربار آل سعود مقصر و مجرم اصلی این فاجعه ای است که اتفاق افتاده.
 
وی افزود: آنها در سال جاری برای اعمال سیاستهای شیطانی که امریکا به آنها دیکته کرده بود و می کند، در نقاط مختلف جهان مشغول برخورد با مسلمانان بودند یعنی در عراق، سوریه، یمن و در بسیاری از نقاط دیگری از جهان با مسلمانان نبرد و قوای آنان را تضیعف می کنند. بنابراین ظاهرا وقتی باقی نمانده بود که راجع به این بزرگترین تجمعی که در جهان اسلام اتفاق می افتد و آن حج است حداقل از تجربیات گذشته شان استفاده کنند.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه تاکیدکرد: بنابراین آنها بخواهند و یا نخواهند مسئول این فاجعه هستند و رفتار بسیار متکبرانه و بی اعتنایی به شئون مسلمانان بعد از فاجعه هم، تقصیری است که آنها مرتکب شدند و قابل گذشت نیست.
 
وی با اشاره به اقداماتی که بعد از این حادثه باید انجام داد، گفت: در درجه اول باید برای تشافی نسبی خانواده های عزادار ترتیبی اتحاذ شود که موضوع بازگشت پیکر جانباختگان و کارهای بعد از آن به سرعت انجام شود که البته تاقبل از موضع گیری صریح مقام معظم رهبری در همین موضوع هم آنها بسیار تعلل و بی اعتنایی می کردند؛ در مرحله بعدی یک سری حقوقی بر کسانی که ظلم به آنها شده و جانشان را از دست داده اند مترتب است که به نظر من هم دولت عربستان باید یک گوشمالی قاطع شود و هم مجبور شود حقوق کسانی که در این رابطه جانشان را از دست دادند بپردازد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcj8ae8auqeyxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی