تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 232726

هفته فیلم ایران در ارمنستان

هفته فیلم ایران که دو روز قبل با اكران فيلم ايراني شيار 143 در سالن آبي سينما مسكوي شهر ايروان آغاز شد فردا بکار خود پایان می دهد.
هفته فیلم ایران در ارمنستان


در مراسم گشايش هفته فيلم ايران در ارمنستان رایزن فرهنگی ایران در این کشور با اشاره به تاثيرگذاري فيلم و سينما در جهان معاصر و سرمايه گذاري گسترده كشورها در اين هنر گفت: به اذعان ناظران آگاه و كارشناسان خبره هنر هفتم - عيار سكه فيلم ايران پس از انقلاب اسلامي به مراتب با ارزش تر از فيلم هاي قبل از انقلاب است. 

مجید مشکی افزود: سينما و فيلم ايراني پس از انقلاب اسلامي - ضمن تاثيرگذاري در عرصه هاي فرهنگي - سياسي - اجتماعي و اقتصادي با معيارهاي هنري جهان معاصر چنان آميخته است كه توان حضور و رقابت را در جشنواره هاي بين المللي دارد و اين مهم در سايه اهتمام نظام اسلامي به اين هنر به دست آمده است.
 
رايزن فرهنگي ايران تاكيد كرد: سينماي امروز ايران - معناگرا و معنويت محور- سينماي عشق و صلح و دوستي و در يك كلام سينماي زندگي براي تعالي بشر است كه مي تواند الگوي مناسبي براي هنر هفتم در جهان باشد.

معاون وزير فرهنگ ارمنستان نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اولين هفته فيلم جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان - اين اقدام را اگرچه دير هنگام ولي بسيار موثر در روابط فرهنگي دو كشور ارزيابي كرد.

نرسس تر وارتانيان ابراز اميدواري كرد تا فرهنك دوستان ارمنستان همه ساله شاهد برگزاري هفته فيلم ايران در اين كشور باشند.
 
https://taghribnews.com/vdcj88e8muqetaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی