تاریخ انتشار۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 267015

دیدار معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با معاون شورای مفتیان روسیه

حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن دیدار با علما و اندیشمندان روسیه با شیخ دمیر محی الدین معاون شورای مفتیان روسیه دیدار و گفتگو کرد.
دیدار معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  با معاون شورای مفتیان روسیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این دیدار معاون شورای مفتیان روسیه ضمن ابلاغ سلام راویل عین الدین اظهار داشت : راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان روسیه از برگزاری همایش سال قبل شما تشکر و از سفر شما استقبال کرد .
 
شیخ دمیر محی الدین  افزود : 25 میلیون مسلمان در روسیه زندگی می کنند و سالی 1 میلیون به آن اضافه می شوند که شامل آذری ها، ازبک ها، تاجیک ها و... هستند . پیش بینی می شود جمعیت مسلمانان و ارتدوکس ها در سال 2050 مساوی شود. باید بتوانیم راهبردی ارائه دهیم تا وحدتی در آینده در میان مسلمانان روسیه ایجاد شود.
 
معاون شورای مفتیان روسیه  اظهار داشت : ما از طرف طرفداران برخی کشورهای تندرو اسلامی در فشار هستیم .از روحانیت شیعه تشکر دارم که مانع از ایجاد بحران در روابط ما با شیعیان و ایران شدند. راویل عین الدین هم همه مسلمانان را برادر خود می داند.
 
وی با اشاره به تفاهم نامه سال قبل تصریح کرد : ما با شما تفاهم نامه نوشتیم و مایل هستیم در همه شهرهای روسیه  و  در همه زمینه های علمی (همایش، مقاله، کتاب و...)برنامه مشترک داشته باشیم .
 
وی تاکید کرد: ترجمه دایرة المعارف اسلامی (السنة النبوية فی مصادر المذاهب الاسلامیه) به زبان روسی با همکاری بنیاد حمایت از فرهنگ اسلامی روسیه در حال انجام است .
 
شیخ دمیر محی الدین  ضمن ابراز امیدواری نسبت به ادامه همکاری ها گفت : امیدواریم ترجمه برخی از کتاب های ما به فارسی مثل اسلام در روسیه و یا برگزاری کنفرانس علمی سالانه در شهرهای بزرگ روسیه ادامه داشته باشد .
 
وی با اشاره به حضور علما و اندیشمندان ایرانی در روسیه افزود : اعزام بزرگانی از ایران توسط مجمع تقریب به مسکو برای برگزاری نشست ها و کنفرانس های علمی در شهرهای مختلف روسیه می تواند به وحدت عملی کمک کند .
 
وی در پایان با اشاره اقدامات فرهنگی و تاثیر آن در مسلمانان اظهار داشت : اقدامات فرهنگی از جمله پخش فیلم محمد رسول الله و همایش سال قبل دیدگاه ها را نسبت به ایران و تشیع در بسیاری از علما تغییر داد. در همایش هلسیتکی هم اگر بتوانید همکاری کنید خوشحال می شویم در این همایش حتی مسیحیانی مثل کاردینال توران و پرتستان ها هم هستند.
 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و ابلاغ سلام آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه اشتراکات شیعه و سنی بسیار زیاد و بیش از 90 % است و مردم جهان هم فطرت پاک دارند می توان به آینده مسلمانان امیدوار بود.
 
وی افزود : عده ای در جهان نمی خواهند پیروان ادیان و ملت های جهان در صلح باشند تا به منافع خود برسند، تأسیس داعش برای همین است.

دکتر نبویان تاکید کرد : حضرت آیت الله اراکی پیگیر این سفر بودند و ما به دستور ایشان برای عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه به روسیه آمده ایم.
 
معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب ضمن اشاره به مفاد تفاهم نامه افزود : همکاری در مجله منارة الاسلام، همکاری در چاپ کتاب های مشترک, برگزاری دوره های کوتاه مدت برای امامان جماعت و جمعه , اعزام علما از هر دو کشور , برگزاری همایش های مشترک , آمادگی برای استفاده از بورس تحصیلی در دانشگاه های طرفین از مفاد این تفاهم نامه است .
 
حجت الاسلام والمسلمین نبویان در پایان افزود :  شما و شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان روسیه را به ایران دعوت می کنیم و امیدواریم همکاری  در این بخشها به وحدت هر بیشتر مسلمانان در روسیه کمک کند .
https://taghribnews.com/vdcizyarwt1aqu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی