تاریخ انتشار۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۹
کد مطلب : 267312

تأکید خطیبان جمعه لبنان بر حمایت همیشگی ایران از مسأله فلسطین

در نماز جمعه این هفته شهرهای مختلف لبنان، بر موضوعاتی چون سکوت جهان عرب در برابر اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، به فراموشی سپردن مسأله فلسطین توسط دولت های عربی، تلاش عربستان برای ایجاد درگیری مذهبی در کشورها و حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین تأکید شد.
تأکید خطیبان جمعه لبنان بر حمایت همیشگی ایران از مسأله فلسطین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام "سید علی فضل الله" امام جمعه مسجد امامین حسنین(ع)بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته نسبت به افزایش درگیری های مسلحانه در برخی مناطق لبنان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: استفاده از سلاح و کشتار مردم در لبنان آسان شده است و این مساله تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت جامعه به شمار می آید.
 
وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه، به اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در زندان های صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این زندانیان نزدیک 20 روز است که اعتصاب غذا کرده اند اما هیچ تحرکی از سوی جهان عرب و اسلام برای حمایت از آنان مشاهده نمی شود. این مساله نشان دهنده انحطاط اخلاقی بشریت و عدم مسؤولیت پذیری در قبال فلسطین است.
 
امام جمعه بیروت ادامه داد: یونسکو در جدیدترین پیام خود اعلام کرد که قدس یک شهر فلسطینی است که از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده است. این موضوع سبب خشم نخست وزیر صهیونیستی شده و به تکفیر این سازمان می پردازد.
 
علامه شیخ "عفیف نابلسی" امام جمعه شهر صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: برخی دولت های عربی و گروه های فلسطینی در راستای به فراموشی سپردن مساله فلسطین تلاش می کنند و می خواهند پایان اسفناکی برای آرزوهای ملت فلسطین رقم بزنند.
 
وی افزود: به کسانی که همچنان بر طبل مذاکرات با دشمن می کوبند، می گوییم که همه این توافقنامه ها نزد ملت فلسطین حتی ارزش جوهری که به وسیله آن نوشته شده است را ندارد.
 
این عالم لبنانی تأکید کرد: اگر برخی رهبران فلسطین توانایی ادامه راه مقاومت را ندارند، بهتر است کناره‌گیری کنند تا نسل دیگری که هیچگاه نمی پذیرد فلسطین در اشغال باشد، جایگزین شود.
 
حجت الاسلام "احمد قبلان" امام جمعه مسجد امام حسین(ع) در برج البراجنه بیروت، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه لبنان به همه مسیحیان و مسلمانان تعلق دارد، خاطرنشان کرد: وطن به یک گروه خاص و شخصیت خاصی متعلق نیست بلکه به همه لبنانی ها تعلق دارد و شهروندان حق دارند زندگی کریمانه ای داشته باشند.
 
این روحانی لبنانی اوضاع کشور را در حد انفجار توصیف کرد و اظهار داشت: مسؤولان و سیاستمداران به دلیل چپاول ثروت های کشور، ملت را به فراموشی سپرده و لبنان را در معرض خطرها قرار داده اند. تأکید گروه های سیاسی بر کسب مصالح و پست و مقام سبب سوق داده شدن کشور به سوی بحران های بیشتر می شود.
 
شیخ "ماهر حمود" رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد قدس شهر صیدا، درباره سند سیاسی جدید حماس گفت: هیچ چیزی تغییر نکرده و حماس همچنان جنبش مقاومی است که به آزادی تمام فلسطین پایبند بوده و به عنوان یک جنبش اسلامی و ملی، رعب و هراس را بر دل دشمن صهیونیستی وارد می کند.
 
وی افزود: البته ما خواستار استفاده از واژه های روشن تری بودیم و سند نیز باید متعلق به همه فلسطین باشد که در آن به صورت واضح بر لزوم نابودی رژیم صهیونیستی بر اساس آموزه های قرآن و تورات تأکید شده باشد.
 
رئیس اتحادیه علمای مقاومت خاطرنشان ساخت: ما به نیابت از جنبش حماس و سایر گروه های فلسطینی که نمی توانند این جمله را بگویند به صراحت اعلام می کنیم که رژیم صهیونیستی محکوم به نابودی است و مقاومت اسلامی بدون وقفه ادامه خواهد یافت. از حماس می خواهیم اشتباهات خود را تصحیح کند.
 
شیخ "صهیب حبلی" عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(ع) شهر صیدا با انتقاد از سخنان جانشین ولیعهد عربستان علیه ایران افزود: این سخنان بسیار خطرناک بوده و اتهامات دروغینی علیه جمهوری اسلامی ایران نشانه رفته است. تأکید جانشین ولیعهد عربستان بر انتقال جنگ به ایران نشان دهنده دست داشتن عربستان و هم‌پیمانان آن در حوادث کنونی است.
 
این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: عربستان درصدد تبدیل کشورها به صحنه درگیری مذهبی و خاستگاه تروریسم است. این در حالی است که این شخصیت سعودی از ایران به عنوان توطئه کننده برای تسلط بر جهان عرب یاد می کند.
 
وی از مواضع عربستان علیه فلسطین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: موضع عربستان در قبال فلسطین چیست؟ آیا غیر از این است که جمهوری اسلامی ایران به حمایت همیشگی از فلسطین پرداخته و در کنار این ملت ایستاده است؟
 
https://taghribnews.com/vdcizyarrt1aqp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی