تاریخ انتشار۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 235911

همایش «وحدت اسلامي سرّ نجات امت اسلامي» در کومور

تنا
همایش « وحدت اسلامي سر نجات امت اسلامي» با حضور علما و مسئولين كشور کومور از جمله دكتر دوصار، وزير امور خارجه كومور برگزار شد.
همایش «وحدت اسلامي سرّ نجات امت اسلامي» در کومور
دكتر دوصار، وزير امور خارجه كومور در همایش «وحدت اسلامي سر نجات امت اسلامي» که با حضور فعال جمعی از اساتید دانشگاه کومو، نمايندگاني از وزارت علوم و و ساير وزارت خانه های کومور و نیز شخصیت های علمی و دینی این کشور برگزار شد، تصریح کرد: اتحاد و وحدت اسلامی یکی از ملزمات کنونی جامعه اسلامی به شمار می رود.به گزارش خبرگزاری حوزه ٬وی در ادامه ضمن تأکید بر جایگاه گفتگوی های درون دینی در جامعه اسلامی، اظهار داشت: باید با برگزاری هم اندیشی های درون دینی میان مذاهب مختلف اسلامی، قدم های تاثیرگذارتری در راستای ایجاد و تحکیم وحت اسلامی برداشته شود.
وزير امور خارجه كومور در ادامه ضمن تقدیر از برگزاری همایش های وحدت آفرین از سوی جامعه المصطفی، خاطر نشان کرد: برگزاری همایش هایی با هدف تحکیم وحدت اسلامی و ایجاد عطوفت و مهربانی و اتحاد میان مسلمانان، از ضروریات عصر نوین به شمار می رود.
دكتر دوصار در پایان با تاکید بر این که اسلام دین برادری و دوستی است، ابراز داشت: قدم نهادن در وادی اختلاف افکنی در میان امت اسلامی، خدمت به دشمنان اسلام و مسلمین است.

حجت الاسلام احمد فتحی، نماینده جامعه المصطفی در کومور نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری همایش «وحدت اسلامي سر نجات امت اسلامي»، تصریح کرد: وحدت یکی از مهمترین تاکیدان آیات و روایات اسلامی به شمار می رود. وی با بیان این که سیره نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله)، الگویی نمونه برای همزیستی مسالمت آمیز در جوامع بشری است، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات الهی به نیکی وجود مبارک پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) را رسالتی برای رحمت عالمیان بر می شمرند.
نماینده جامعه المصطفی در کومور در ادامه با تأکید بر این که بر اساس مبانی دین مبین اسلام، تندروی از هر ناحیه ای صورت گیرد مضموم است، ابراز داشت: از دیدگاه تعالیم اسلامی تندوری از سوی پیروان هر مذهبی، چه شیعه وچه سنی روی دهد، محکوم بوده، عملی خلاف موازین الهی شمرده می شود.
حجت الاسلام فتحی در پایان به منویات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با حفظ و تحکیم وحدت اسلامی اشاره نمود و یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با بهره گیری از تعابیر عمیقی چون، تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی، به خوبی دست پنهان استکبار جهانی در دامن زدن به تفرقه های دینی و مذهبی را نمایان ساختند.
دکتر جعفر از اساتید دانشگاه کومور نیز در بخش دیگری از این مراسم، ضن اشاره به سفارشان مبانی دینی بر حفظ کرامت انسانی، اذعان داشت: هیچ گاه نباید با تمسک به توجیحات شخصی، و مبنا قرار دادن، ادله های ضعیف، مسلمانی برادر خویش را تکفیر نموده، کرامت انسانی وی را خدشه دار نماید.
گفتنی است؛ تأکید بر نیاز روز افزون نسبت به همدلی و همزبانی امت اسلامی در عصر کنونی و پرهیز از هرگونه تکفیر و تندروی از مهمترین موضوعات سخنرانان این همایش بود
https://taghribnews.com/vdcizwarzt1ap32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی