تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۹
کد مطلب : 298615
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان:

تحول در جهان اسلام با تصمیم ترامپ/ گوهر وحدت در برابر قدرت کم عیار استکبار پیروز می شود

تنا - اختصاصی
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و عضو شورای عالی مجمع تقریب که تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور به قدس را یک اولتیماتوم می داند، گفت: دشمنان سعی بر دامن زدن به مشکلات بین مسلمانان دارند اما به نظر می رسد این تصمیم ترامپ سرچشمه ای برای تحول در جهان اسلام خواهد بود.
تحول در جهان اسلام با تصمیم ترامپ/ گوهر وحدت در برابر قدرت کم عیار استکبار پیروز می شود
آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت و گو با خبرگزاری تقریب با بیان این که بدون تردید جامعه اسلامی، قدس را به عنوان قبله نخست خود و در تعلق مسلمانان می داند، اظهار کرد: در این مساله که قدرت های استکباری از 100 سال گذشته تاکنون تلاش کرده اند صهیونیست را در خاورمیانه به عنوان یک غده سرطانی بگمارند، شکی وجود ندارد اما این تصمیم که آمریکا بخواهد سفارت خود در اسراییل را به قدس منتقل کند، یک اولتیماتوم است.

به گفته عضو شورای عالی مجمع تقریب صهیونیست ها می خواهند تجربه کنند که آیا جهان اسلام واکنش نشان می دهد و یا بی تفاوت از این مساله می گذرد.

وی با اشاره به مانورهای های تبلیغاتی ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، توضیح داد: ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکایی و در مانورهای تبلیغاتی خود این نوع کلمات را به کار برد و امروز هم برای آن که شعارهای خود را توجیه کند و خود را فردی اخلاق مدار جلوه دهد، این موضوع را مطرح کرد. ترامپ با بیان انتقال سفارت آمریکا به قدس میزان بیداری جامعه اسلامی را محک زد. ملت مسلمان جدای از حکومت های فاسد و بعضی از حکومت های اسلامی این بیداری را دارند که چنین فرصتی را برای دنیای استکبار فراهم نکنند.

آیت الله سلیمانی با انتقاد از ادبیات بازاری ترامپ گفت: ادبیات ترامپ، ادبیات سیاسی نیست بلکه بازاری است. او به عنوان یک تاجر و بازرگان با سطح فکر، فهم و ادبیات یک تاجر وارد گود سیاست جهانی شده است. بدون شک مردم در برابر این نوع ادبیات ترسی ندارند و عقب نشینی نمی کنند. این رفتارها وسیله انسجام بیشتر امت اسلامی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به نقش وحدت مسلمانان در خنثی کردن تصمیم های صهیونیست ها بیان کرد: وحدت رمز پیروزی است. اگر ملت اسلامی به گوهر ناب وحدت دسترسی پیدا کرده و متحد شود، هیچ قدرتی نمی تواند قدرت جهان اسلام را بشکند. مشکل این است که اختلاف هایی در جامعه اسلامی به وجود آمده و دشمنان سعی بر دامن زدن به این مشکلات دارند اما به نظر می رسد این تصمیم ترامپ سرچشمه ای برای تحول در جهان اسلام خواهد بود.

عضو شورای عالی مجمع تقریب اضافه کرد: هر زمانی که آمریکایی ها تصمیم به انتقال پایتخت خود به قدس را داشته اند، با اعتراض های سنگین جهان اسلام مواجه شده اند. امروز در تمام دنیا حتی آمریکا، اعتراض ها آغاز شده است  و این تصمیم یک اقدام عملیاتی و انجام شده تلقی نمی شود بلکه به منزله آزمایش است.
 
https://taghribnews.com/vdcizvarwt1a3q2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی