تاریخ انتشار۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۹
کد مطلب : 190812
روزنامه ایندیپندنت

افشاي جنایات صهیونیستها در تهاجم سال گذشته به غزه

تنا-لندن
مایه تاسف است که اصل نظامی "حداقل خطر برای نیروهای ما حتی اگر منجر به آسیب رساندن به مردم غیر نظامی وبی گناه طرف مقابل شود"منجر به آسیب گسترده به زیرساخت ها وتلفات بی سابقه مردم غیر نظامی در نوارغزه شده است.
افشاي جنایات صهیونیستها در تهاجم سال گذشته به غزه
روزنامه ایندیپندنت در خبری از جنایات ارتش صهیونیستی در جریان حملات سال گذشته علیه مردم بی دفاع غزه پرده برداشت.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ، به نوشته اين روزنامه بیش از 60 سرباز و نظامی ارتش صهیونیستی در رده های مختلف از نیروهای زمینی ،دریایی وهوایی سکوت خود را پس از گذشت 8 ماه از پایان حملات وحشیانه به مردم بی دفاع غزه شکستند.
این روزنامه به نقل از این گروه از نظامیان اسراییلی نوشت آنها دستورداشتند هرکس را که می بینند به سمتش شلیک کنند و به قتل برسانند حتی اگر غیرنظامی باشند.
ایندیپندنت نوشت ارتش اسراییل به عمد و بافرمانهای نادرست به نظامیان خود دستور آتش گشودن به مناطق غیرنظامی درغزه را می دادند و در بهترین حالت نسبت به تلفات مردم غیر نظامی بی تفاوت بودند.
به گزارش ایندیپندنت کسانی که به این نتیجه رسیده اند تا پس از 8 ماه سکوت خود را بشکنند 60 نفر از اعضای نیروهای دریایی، هوایی و زمینی ارتش اسراییل در رده های مختلف هستند که درمصاحبه هایی به این افشاگری اقدام نموده اند .این روزنامه می افزاید این عده غیر 100 نفر دیگر از نظامیانی هستند که در جریان فعالیت های انتخاباتی اخیر در این باره سخن گفته بودند.
این روزنامه چاپ لندن به نقل از منتقدان بین المللی می افزاید پاسخ های رژیم صهیونیستی به پرتاب راکت از نوارغزه به داخل خاک اسراییل بسیار نامتناسب بود زیرا طبق گزارش های رسمی سازمان ملل در طول هفت هفته جنگ و درگیری 2220 نفر فلسطینی کشته شدند که بیشتر آنها غیرنظامی بودند در حالی که درحملات راکتي فلسطینی ها فقط 7 غیرنظامی در سر زمینهای تحت اشغال اسراییل و 60 سرباز صهیونیستی درمرزها کشته شدند و این اختلاف تلفات هیچ تناسبی در یک جنگ ندارد.

این مطالب که در یک گزارش 240 صفحه ای از جانب منتقدان بین المللی منتشر شده است می افزاید بخشی از تلفات غیر نظامیان فلسطینی بر اثر تصمیم گیری های فردی سربازان اسراییلی ،و یا بلاتکلیفی وسرگردانی در صحنه عملیات بوده اما آنچه که ناراحت کننده تر از همه است اینکه بخش قابل توجهی از این تلفات ناشي از  فرمان های نظام مندي بوده که از مراتب بالای ارتش به سربازان داده شده است.
در این گزارش همچنین آمده است مایه تاسف است که اصل نظامی "حداقل خطر برای نیروهای ما حتی اگر منجر به آسیب رساندن به مردم غیر نظامی وبی گناه طرف مقابل شود"منجر به آسیب گسترده به زیرساخت ها و تلفات بی سابقه مردم غیر نظامی در نوار غزه شد.و این چیزی است که سیاست گذاران نظامی قبل از انجام عملیات به خوبی می توانند از نتایج آن آگاه باشند.
حملات سال گذشته ارتش صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطینی در نوار غزه موجب کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی شد و انتقاد شدید سازمان های حقوق بشری و افکار عمومی جهان را به همراه داشت در حالی که حامیان غربی رژیم صهیونیستی در قبال این جنایت بزرگ همچنان سکوت پیشه کرده اند.
https://taghribnews.com/vdcizuazrt1a3v2.cbct.html
مرجع : روزنامه ایندیپندنت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی