تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۳
کد مطلب : 230015

دیدار دبیر‌کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب/آیت الله اراکی: هرگونه حرکت تفرقه انگیز در جهت منافع دشمن صهیونیستی است

تنا- اختصاصی
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار کرد.
دیدار دبیر‌کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب/آیت الله اراکی: هرگونه حرکت تفرقه انگیز در جهت منافع دشمن صهیونیستی است
 به گزارش خبرنگار تقریب، "رمضان عبدالله" دبیر‌کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه که در تهران به سر می برد شامگاه یکشنبه با حضور در محل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با آیت الله "محسن اراکی" دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب دیدار و گفت و گو کرد.
 
آیت الله اراکی در این دیدار با اشاره به آیه «و من یتول الله و رسوله و الذین آمنوا فان حزب الله هم الغالبون»، اظهار داشت: امیدواریم در راه و هدفی که در پیش گرفته‌اید موفق باشید و قطعا پیروزی ملت فلسطین نزدیک است.
 
دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب در ادامه با تشریح اهداف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به حرکت سال‌های اخیر این مجمع در تأسیس اتحادیه علمای مقاومت اشاره کرد و گفت: این اتحادیه که صدها تن از علمای جهان اسلام عضو آن هستند همواره در شرایط مختلف چه در قالب بیانیه‌ها و چه در قالب نشست‌ها حمایت خود را از نهضت فلسطین و مقاومت اسلامی در منطقه نشان داده است.
 
وی افزود: نشست روز‌های آتی این اتحادیه در بیروت، حرکت مذبوحانه برخی از کشور‌های منطقه در تروریست خواندن حزب الله و مقاومت اسلامی را محکوم خواهد کرد.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: در نشست آتی اتحادیه علمای مقاومت، این اتحادیه رسالت خود را نسبت به حمایت و پشتیبانی از مقاومت اسلامی و نهضت فلسطین و حزب الله قهرمان ابراز خواهد کرد.
 
دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب آموزه‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهنمود‌های مقام معظم رهبری را چراغ راه امت ایران در حمایت از حقوق ملت فلسطین و مقاومت اسلامی معرفی کرد و گفت: هرگونه حرکت واگرایانه و تفرقه انگیز، حرکتی علیه وحدت امت اسلامی در مبارزه با دشمنان اسلام و در جهت منافع دشمن صهیونیستی است.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: بقای نظام صهیونیستی در ایجاد تفرقه، درگیری و تنش میان امت اسلامی است.


 
"رمضان عبدالله" دبیر‌کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار ضمن ارائه تحلیلی از شرایط منطقه و جریان‌های سازش و مقاومت در منطقه، وحدت امت اسلامی را تنها راه اساسی برای استیفای حقوق فلسطینیان ارزیابی کرد.
 
وی تاریخچه حمایت‌های انقلاب اسلامی ایران، امام راحل و مقام معظم رهبری طی 4 دهه گذشته را به عنوان پایه و اساس و ارزش محوری جریان‌های سیاسی در برخورد با مسئله فلسطین ارزیابی کرد و گفت: این حمایت از شروع آن توسط امام خمینی(ره) تا امروز ادامه داربوده است.
 
دبیر‌کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: علیرغم فراز و نشیب تحولات سیاسی در منطقه و بعضا شرایط حادی که در منطقه پدیدار می‌شد جمهوری اسلامی ایران را ثابت قدم و مصمم در دفاع از تمامیت نهضت مردم فلسطین دیدیم و از این بابت فلسطینیان همواره مراتب تقدیر و سپاسگزاری شان را ابراز داشته‌اند.
 
رمضان عبدالله همچنین وجود برخی جریان‌های انحرافی را که می‌تواند به مقاومت در منطقه و بویژه مقاومت فلسطین لطمه بزند را جزء آفت‌های جریان‌های سیاسی در منطقه دانست.
 
وی در ادامه با اشاره به ضرورت تقویت تقریب در جهان اسلام اظهار داشت: در زمینه تقریب در گذشته بزرگان بسیار زیادی از جمله شیخ شلتوت و شیخ محمد عبده فعالیت کرده‌اند و اکنون نیز جممهوری اسلامی ایران با تأسیس مجمع جهانی تقریب ادامه‌دهنده راه این بزرگان در زمینه ایجاد وحدت و تقریب در جهان اسلام است.
 
دبیر‌کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه امت اسلامی از نژاد‌ها و فرقه‌های مختلفی تشکیل شده است، اظهار داشت: میان شیعه و اهل سنت مشترکات بسیار زیادی وجود دارد و همواره ما باید بر این اشتراکات تکیه کنیم زیرا مجموعه شیعه و سنی امت اسلامی را تشکیل می‌دهند.
 
وی با اشاره به تبلیغات برخی کشورها علیه حضور ایران در عراق، گفت: حضور قدرتمند ایران در عراق هم به نفع شیعیان و هم به نفع اهل تسنن این کشور است.
 
در این دیدار منوچهر متکی معاونت بین‌الملل مجمع جهانی تقریب، محمد رضا گلرو معاونت امور اجرایی و برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب و محمد ناظمی اردکانی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب نیز حضور داشتند.


لازم به ذکر است، پیش از این دیدار، نماز مغرب و عشاء به امامت آیت الله اراکی و با حضور هیئت فلسطینی در نماز خانه مجمع جهانی تقریب برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdcizuarwt1apu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی