تاریخ انتشار۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : 262911
متکی در کنفرانس همبستگی اسلامی در باکو تأکید کرد:

وهابیت ریشه فکری جریان های تکفیری و تروریستی

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب، وهابیت را به عنوان ریشه های فکری جریان های تکفیری و تروریستی معرفی کرد و بر ضرورت توقف حمایت مادی و معنوی برخی کشورها در منطقه و خارج از منطقه تأکید نمود.
وهابیت ریشه فکری جریان های تکفیری و تروریستی
به گزارش خبرگزاری تقریب، "منوچهر متکی" معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب روز چهارشنبه طی سخنانی در کنفرانس " همبستگی اسلامی، ندای زمان " که در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد، مطرح شدن اسلام در سطح جهانی و علاقه مندی برای شناخت آن از یک سو و تبلیغات گسترده علیه اسلام و اسلام هراسی از سوی دیگر را دو مشخصه شرایط کنونی فرهنگی جهان اسلام برشمرد و گفت: آنان که اسلام هراسی را در جهان القاء می کنند و همان کسانی اند که گروههای تکفیری و افراطی و تروریستی را به وجود آورده و حمایت سیاسی و مادی و تسلیحاتی برای اقدامات تروریستی در سوریه، عراق و منطقه می کنند.
 
وی وهابیت را به عنوان ریشه های فکری جریان های تکفیری و تروریستی معرفی نمود و بر ضرورت توقف حمایت مادی و معنوی برخی کشور ها در منطقه و خارج از منطقه تأکید نمود.
 
معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب در ادامه، آسیای مرکزی و قفقاز، افغانستان و شبه قاره هند را حوزه سربازگیری در منطقه ما برای داعش و جریان های تکفیری معرفی نمود و تقابل با اعوجاجات فکری آنان را مهمترین رسالت علما و اندیشمندان مسلمان در شرایط کنونی برشمرد.
 
در این کنفرانس بین المللی که با پیام رئیس جمهور آذربایجان آغاز به کار کرد جمعی از مسئولان و نمایندگان محافل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی جمهوری آذربایجان و کشورهای مختلف، دیپلمات های خارجی مقیم باکو، دبیر کل مجمع پارلمانی سازمان همکاری اسلامی حضور داشتند.
 
https://taghribnews.com/vdcizrarzt1aq32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی