تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 236217

ماه رمضان و افزایش مبارزات ضد صهیونیستی

مسلمانان جهان با کوشش های خود، جهت برگزاری هرچه با شکوهتر روزجهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، انگیزه ها ودلگرمی های بیشتری برای مبارزات رهایبخش فلسطینی ایجاد می کنند.
ماه رمضان و افزایش مبارزات ضد صهیونیستی


بسمه تعالی
 
ماه رمضان و افزایش مبارزات ضد صهیونیستی

 
 
       هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، دامنه مبارزات ضد صهیونیستی گسترش می یابد و سرزمین های اشغالی در کرانه باختری و دیگر نواحی تحت سیطره رژیم صهیونیستی،  به صحنه تازه ترین حماسه  های سلحشورانه جوانان فلسطینی تبدیل می شود.

      ریشه های وقوع چنین پدیده ای در ماه رمضان، قبل از هرچیز به سنتی  باز می گردد که طی هفت دهه گذشته با الهام از فضای معنوی و عرفانی این ماه مبارک، در زندگی اجتماعی فلسطینیان شکل گرفته است، بدین معنی که با شنیده شدن صدای پای ماه مبارک رمضان، مردم فلسطین به ویژه جوانان این سرزمین، توجه اشان را بیش از پیش، بر روی ضرورت مبارزه با اشغالگران متمرکز می کنند و با به یاد آوردن خاطره شهدای گرانقدری که در سال های گذشته در این ماه به شهادت رسیده اند، به تناسب شرایط و به صور مختلف، مبارزات اشان را علیه رژیم صهیونیستی سامان می دهند.

     البته در پیدایش و وقوع این پدیده مبارک رمضانی، باید به عوامل مختلف دیگری همانند: توجه خاص به معارف قرآنی در این ماه، افزایش حضور نمازگزاران در مساجد و همچنین رواج  و رونق همکاری های اجتماعی  نیز اشاره کرد، عواملی که با محوریت شرکت در نماز جمعه مسجد الاقصی و با الهام گرفتن از جایگاه قرآنی و تاریخی این مسجد، صفوف فلسطینیان را در برابر رژیم صهیونیستی فشرده تر ومستحکم تر می سازد.

     آنچه مسلم است حضور رمضانی و بسیار گسترده فلسطینیان در نمازهای جمعه مسجد الاقصی نه تنها عاملی الهام بخش برای گسترش دامنه مبارزات صهیونیستی بلکه به خودی خود، مؤثرترین و پرمعناترین مبارزه با  اشغالگران صهیونیست است، زیرا همزمان بر تاکید بر زنده بودن آرمان فلسطینیان و تعلق مسجد الاقصی به مسلمانان، باشکوه ترین جلوه های وحدت و یکدلی فلسطینیان را که متکی به انگیزه های الهی واسلامی است به نمایش می گذارد.

     این گونه شرکت در نمازهای جمعه مسجد الاقصی همان چیزی است که رژیم صهیونیست از آن به شدت واهمه دارد و با وجود انواع تدابیر سرکوبگرانه و هزینه کردن بودجه های فراوان برای به توقف کشاندن آن، هیچ توفیقی در این راه نداشته است.

     بنا به گزارش های متعدد در سومین جمعه ماه رمضان امسال بیش از 250 هزار نفر از فلسطینیان در نماز جمعه مسجد الاقصی شرکت کردند که با توجه انتفاضه جاری ( انتفاضه سوم ) که «انتفاضه مسجد الاقصی» نام گرفته، بسیار با اهمیت تلقی می شود.

       این درحالی است که در رمضان امسال هم، نیروهای سرکوبگر رژیم صهیونیستی علاوه بر جلوگیری از ورود افراد زیر 45سال به مسجد الاقصی و مناطق اطراف آن، مشکلات فراوان دیگری را برای فلسطینیان فراهم می کنند،  با اینحال آنان به هر ترتیب که شده از ده ها کیلومتر دورتر خود را  برای شرکت در نماز جمعه مسجد الاقصی به بیت المقدس می رسانند.

    جلوه های دیگر گسترش دامنه مبارزات ضد صهیونیستی در ماه رمضان، افزایش تعداد عملیات استشهادی و بسیار شجاعانه جوانان و نوجوان فلسطینی است که با این نوع حرکت های جهادی، عرصه را  برصهیونیست ها تنگ کرده و دریچه های امید جدیدی را  برای رهایی سرزمین فلسطین از چنگال اشغالگران گشوده اند.

       ابعاد و گونه های دیگر مبارزات ضد صهیونیستی، همانند اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی و یا مبارزات سیاسی و فرهنگی نیز در ماه مبارک رمضان، اوج می گیرد و این درحالی است که مسلمانان جهان با کوشش های خود، جهت برگزاری هرچه با شکوهتر  روزجهانی قدس در آخرین جمعه این ماه، انگیزه ها ودلگرمی های بیشتری برای مبارزات رهایبخش فلسطینی ایجاد می کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcizqaryt1apr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی