تاریخ انتشار۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۰
کد مطلب : 169014
رئیس هیئت علمای جبل عامل:

دستگیری شیخ النمر اقدامی طایفه گرایانه است

تنا – بیروت
رئیس هیئت علمای جبل عامل با خطرناك توصیف كردن اقدامات آل سعود در تضییع حقوق اقلیتهای مذهبی در عربستان، دستگیری شیخ باقر النمر روحانی برجسته عربستانی را طایفه گرایانه دانست.
دستگیری شیخ النمر اقدامی طایفه گرایانه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،‌علامه شیخ عفیف نابلسی روز گذشته در دیدار با هیئتی از علمای عربستانی با بیان این مطلب، خاطرنشان كرد: از لحظات اولیه دستگیری شیخ النمر مشخص گردید كه در ابتدا این اقدام سیاسی است اما در ادامه بعد مذهبی پیدا كرد و در پی آن در فاز انتقام گیری طایفه ای قرار گرفت.

وی افزود: دستگاههای قضایی و سیاسی سعودی باید از صدور احكام باطل و تضییع كننده حقوق مردم اجتناب كنند همچنان كه شیخ النمر از حقوق طبیعی هر انسانی دفاع می كند و خواستار آزادی و مساوات در كشوری است كه حتی زنان اجازه رانندگی ندارند و آزادی دیدگاه به شدت سركوب می شود.

رئیس هیئت علمای جبل عامل لبنان در ادامه بر لزوم اصلاحات در عربستان تاكید كرد و گفت: اصلاحات واقعی سیاسی، اجتماعی و دینی بسیار ضروری است و عدالت اجتماعی و پایان دادن به تبعیض های مذهبی باید رعایت گردد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این كه همه مذاهب و ادیان در كنار یكدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند، تصریح نمود: از حكومت عربستان می خواهیم زمینه آزادی شیخ نمر النمر را هر چه سریعتر فراهم كنند تا كسانی كه قصد بر انگیختن آتش فتنه مذهبی در راستای منافع دشمنان اسلام و مسلمین را دارند، در نقشه خود ناكام شوند.

https://taghribnews.com/vdciz3az5t1aqu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی