تاریخ انتشار۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 177178
دکتر لاریجانی؛

بررسی مسائل منطقه ای و همکاری های پارلمانی در سفر به سه کشور عراق، سوریه و لبنان

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر به سه کشور عراق، سوریه و لبنان موضوعاتی همچون مسائل منطقه ای، امنیتی و پارلمانی مورد بررسی قرار می گیرد.
بررسی مسائل منطقه ای و همکاری های پارلمانی در سفر به سه کشور عراق، سوریه و لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکترعلی لاریجانی روز یکشنبه قبل از سفر به دمشق برای انجام سفری منطقه‌ای به کشورهای عراق، لبنان و سوریه، در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه با سه کشور عراق، لبنان و سوریه روابط نزدیکی داریم، گفت: گسترش روابط با این کشورها از علل انجام این سفر منطقه‌ای است.

رئیس مجلس با اشاره وضعیت کشور عراق افزود: ایران و عراق دو کشور همسو در راستای مبارزه با تروریسم هستند زیرا عراق در شرایط کنونی گرفتار یک نوع تروریسم بدخیم بوده که این موضوع شرایط را به هم ریخته است.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر درباره همکاری های دو جانبه با کشور سوریه و مستمراً با لبنان برای حل و فصل مسائل منطقه ای با این کشور گفتگو می شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: این موضوعات به ویژه رایزنی در مسائل منطقه ای و پیدا کردن راه حل هایی برای بهبود شرایط امنیتی و سیاسی و همکاری های پارلمانی در سفر به این سه کشور دیده شده است.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه، حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده کنگان و دیر، جواد سعدون‌زاده نماینده آبادان، جلیل جعفری نماینده خلخال و رحیم زارع نماینده آباده، رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر ۴ روزه به این کشورها ضمن دیدار با همتایان خود با سایر مقامات ارشد سیاسی این کشورها دیدار و پیرامون مسائل مربوط به روابط دوجانبه میان طرفین گفت‌وگو خواهد کرد.
https://taghribnews.com/vdciyyazvt1ayz2.cbct.html
مرجع : مجلس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی