تاریخ انتشار۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 277177
//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(3)

آیت الله اراکی: امروز دشمن از وحدت جوامع اسلامی احساس خطر کرده است/ تلاش جهت تحقق وحدت در جامعه اسلامی، واجب اساسی ماست

تنا - برزیل
آیت الله اراکی در جمع نمازگزاران نماز جمعه مرکز اسلامی برزیل با بیان اینکه گفتمان وحدت، امروز گفتمان غالب و مقبول در همه جوامع اسلامی است، گفت: امروز دشمن از وحدت جوامع اسلامی احساس خطر کرده است.
آیت الله اراکی: امروز دشمن از وحدت جوامع اسلامی احساس خطر کرده است/ تلاش جهت تحقق وحدت در جامعه اسلامی، واجب اساسی ماست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، روز گذشته در جمع نمازگزاران نماز جمعه مرکز اسلامی برزیل(شهر سائوپائولو)، با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) از  اهل بیت پیامبر(ص) به عنوان محور وحدت در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: منشأ اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی دوری از اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اگر به سیره و مدرسه اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که آنها همیشه در راه وحدت مسلمین تلاش می کرده اند و جلسه درس ائمه همیشه مجلس درسی برای همه مسلمین بوده است.

وی با اشاره به اینکه، امامان اهل سنت از جلسه درس امام صادق (ع) برخواستند، تأکید کرد که مدرسه امام صادق (ع) بزرگترین مدرسه تاریخ اسلام بوده است.

آیت الله اراکی در ادامه با بیان اینکه در عصر حاضر شاهد نشانه هایی از تحقق وعده الهی در قرآن هستیم، افزود: امروز یک واجب اساسی بر عهده ماست و آن تلاش جهت تحقق وحدت در جامعه اسلامی است، زیرا چیزی همانند وحدت برای فراهم کردن مقدمات وعده الهی وجود ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: گفتمان وحدت، امروز  گفتمان غالب و مقبول در همه جوامع اسلامی است و دشمنان اسلام امروز از تحقق این وحدت در جوامع اسلامی احساس خطر کرده و به هراس آمده اند. 
 
https://taghribnews.com/vdciyyaryt1ayz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی